COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, April 10, 2009

Dia Jumpa Kekasih Lama??

Hampir 4 tahun aku kawin ngan hubby aku... aku tak pernah tau yg dia rupa2 nyer ade banyak girlfriendsss sebelum2 nih... yg aku tau pun waktu bercinta cintun dulu... ade la satu gambar pompuan tuh aku nampak dlm photo album dia... yg muka nyer ala2 anak mami gituh!! so aku pun tanyer lew...

Aku : Sapa nie?
Bay-Bee : ohh.. tuh kawan dulu lama...
Aku : Awek yek?
Bay-Bee : sengih2... alar.. kawan2 jer..
Aku : dlm hati... (eleh... malu2 kucing laks.. mengaku jer lar... )

tapi lepas tuh dia kire mengaku jugak lar.. dia kata.. kawan2 cam cinta monyet lar waktu sekolah dulu... aku ckp dlm hati.. (wah leh tahan gak mamat nih punyer pilihan yeah... muka sumer stok cam mix2 jer...) rupa2nyer minah tuh anak mami dari penang.....

biler dari bercinta sampai dah kawin memang lar dia ade ckp yg dia nie ramai peminat waktu zaman dia sekolah dulu2.... al-maklum lar.. dia sekolah sampai form 6, so, kire nyer junior2 sumernyer macam tergila-gilakan lar abg2 senior kat upper 6 kannnn?? So, ramai lar yg menghantar surat2 layang... banyak jugak lar dia kata dia dpt surat layang... pendek kata dia memang ramai peminat lar... sampaikan tunang org pun minat kat dia nih... Boleh????

Tak per lar aku bagi chan lar kat dia nak syok sendiri sat!

tup tup dalam diam.... baru 2 hari lepas.... boleh pulak jadinye kejadian "Jejak Kasih" ngan awek lama lar pulak... dan lebih mengejutttttttttttkannn... AKAK tuh masuk kat blog aku (Under Blog Entry_Me Hubby Yg Baru) and dia tulis camnih.... hai..x pernah baca citer psal pegi BESOUT..hehehe

mauuu aku tak tercengang??? sapa lak yg tetiba tau laki aku dari besout nie?? aku tengok gambar AKAK tuh kat blog dia... aku tak kenal pun... errmm.. pelik nih!! so, aku pun menjalankan sesiatan aku pada laki aku lew... (cehhh.. bunyi cam jeles jer kan!!)

Aku : U kenal akak nie tak??
Bay-Bee : errrmmm... sapa yek.. tak berapa kenal lar... kalau tengok muka mungkin kenal kot.. Naper?
Aku : tak der larr.. tetiba dia ckp pasal besout.. camner lak dia boleh tau pasal besout.. awak jer yg dari Besout.. bukan saya...
Bay-Bee : ye kerr??? (ceehhh... buat2 tak tau lar pulak)
Aku : ohhh.. ok... nanti I forward kan gambar dia yek!
Bay-Bee : OKK..

aku pun forward lar gambar AKAK tuh... then baru lar dia mengaku...

Bay-Bee : haaa... ingat.. ingat.. dia I punyer junior waktu sekolah kat besout dulu....
Aku : oowwhh... Ok... Ex-Girlpren ker???
Bay-Bee : heheheehe.. (gelak2 kecil yg malu ala2 kucing lar pulak!!)
Aku : alarrr.. mengaku jer lar... awat yg susah sgtt....
Bay-Bee : alar.. biasa lar.. I kan dulu banyak secret admire... tapi we all memang berkawan and ade cinta monyet jugak lar...
Aku : oohhhhhh... GIRLPRENNNN YERRRR.....
Bay-Bee : (gelak malu2 kucing lagi!!)

So, biler malam... kat umah aku pun korek lar rahsia dia ngan AKAK tuh... dia pun citer lar kat aku... AKAK nie kirenyer satu sekolah and satu kg lar ngan dia kat Besout tuh...

antara cerita2 dia...

"Ingat masa dulu, masa tu memang kira couple la ngan AKAK nie, time hari raya, bila I ngan Mazli (Mazli nie kawan baik hubby aku tau) pegi umah dia... konon2 niat di hati boleh la cakap ke... sembang2 ke... ngan awek kiteorg... tapi last2 yg lebih nyer bersembang ngan bapak dia daaaaa..... Yg awek I ngan adik dia (awek si Mazli ) gi buat air kat dapur sbb nak jamu kiteorg minum lar tuk hari raya kan.... tup2 lepas diaorg antar air kat depan kat kiteorg lar.... terus both of them gi dapur balik and dah tak kuar2 dah!! Tak ke tension I & Mazli nak layan bapak dia pulak!!! Org nak menyembang ngan awek kiteorg... dahhhh bapak dia pulak yg layan kiteorg.... and bende tuh happen setiap kali hari raya....... tapi bapak dia baik lar layan kiteorg..."

"lagi satu incident.... I ngan Mazli kalau ade masa waktu petang... mesti akan round2 ngan motor... biasanyer awek2 kiteorg nie akan duduk2.... lepak2 kat depan rumah diaorg lar... so, biler kiteorg lalu depan umah diaorg... so, seronok sgt lar... dpt senyum2 ... tengok2 camtuh pun dah happy dah... tapi ade masa.... bapak dia laks yg duduk kat luar.. bukan anak2nyer!! boleh?? isshhh.. kacau tol lar bapak dia nih!"

Gitu lar cerita cinta silam hubby aku...... aku punyer lar bantai gelak biler dia citer kat aku dua incident tuh... pada aku cam kelakar giler.. coz cara hubby aku bercerita kat aku tuh cam kelakar sgt.... (ewah2.. pandai dia nak amik ati aku kan???)

APA PUNNNNNNNNNNN.... aku sikit pun TAK JELESSSSSSSSSSS.... @ rasa apa2 pun! hehehehe.. mesti mula2 korang baca cam aku marah @ jeles kan??? serious!!! aku bukan lar jenis yg camtuh yer.... both of us memang very open... kiteorg memang suka tuk syer sumer bende... tak kire apa2 cerita pun lar... TIADA RAHSIA ANTARA KAMI!! that's how we share our emotions & feelings... :D

aku siap bagi no hp AKAK tuh lagi kat hubby aku supaya dia leh call balik teman dia dulu... apa salahnyer kan... kawan tetap kawan.... dan kite juga dpt merapatkan silatulrahim kite...

and yg the best part.. cam ner AKAK tuh boleh jumpa blog aku.... dari my best pren yeahhh... Cik Deyna!! one of Cik Deyna nie punyer follower is AKAK nie punyer follower fren... hehehe.. korang paham ker?? buat2 paham jer dah lew.... secara tak langsung nyer... thanks to you deyna!! :D

Pada Kak Shaniza... salam perkenalan.... :D

7 comments:

a.j. said...

ha ... kak neena kena tgkp!

Suki Cida said...

:( wish i could be like u and deqna... cida suke berkongsi, tapikan neena tah... rasa cemburu la... mungkin ke sbb blm kawin, automatik bila dah kawin kita dah set "his mine?". bila baca entry ni cida pikir, kalau aku macammana eh... wah gitu2 lak dia nak cerita pasal ex dia... hehehe but i know that not gud for relation, trust must in every relationkan? heheh ni tengah develop la ni... apa-apa pun bahagia selalu eh

Deqna said...

wah leh buat jejak kekasih ops silap jejak kasih gak yer blog nie...hehehe

aku ngan shah pun sama selalu jer citer pasal ex2 memasing.. open minded2 gak tapi kadang2 sentap gak..hehe

baguslah ko ni siap dapatkan phone number lagi.. cayalah.. bkn senang dapat bini yg sporting cam ni tau

NeenaAnuar said...

aj : ahaks! nak pakaikan gari tak?? huhuhu..

Cida : don't be sad... maybe it takes time... like my hubby kan... before kawin.. memang cemburu giler tau.. langsung tak leh kalau i nak citer apa2 about my Ex... I jer yg tak berapa nak kisah sgt... cool jerr kalau dia citer about his Ex... Tapi now he's quite cool lar... tak kisah and relax jer.. got changes in him... so, neena rasa nanti biler dah kawin maybe cida leh terima kot.. pelan2 lar.. like u said.. maybe u'll set that "his mine".. insyallah...

Deqna : wahhh.. jejak kekasih gitu! hehehee... biasa.. kalau tak sentap sekali sekala tuh tak bagus gak... aku pun sama.. sometimes nampak jer cam cool kan.. tak der apa2.... tapi dlm hati... terasa gak woohh.. tak banyakkk... sikit tuh tatap ade! ye lar... kan bagus aku dpt pahala tuh mengeratkan lagi silatulrahim diaorg tuh.. hehehehe...

ItaYaniN said...

mmg x ptt jeles...sbb dorg tu dr kisah silam..watpe nk ngk blkg lg..kang jatuh tsembam..baik pndg ke dpn je..hehe..korg fhm ke..abaikan la kalau x fhm..ahaks

NeenaAnuar said...

aku paham.. aku paham... :D

mila said...

ble mcm ni terasa oh keciknya dunia hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails