COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, May 8, 2009

"Baby's Day Out"

terlupa lar aku nak publish entry nie hari tuh...

on last weekend aku bawak baby aku gie jalan2..... nak carikkan barang tuk dia... jom tengok aku gie mana....

ermmm.. we went to IKEA!

Lori IKEA yg dah byk kali sampai kat umah aku...


lihat lar betapa JAM nyer kat sini... tuh yg aku bosan sometime kalau nak gie IKEA!!

Baby aku nie selalu merengek-rengek tak sedap @ sakit2 badan.. dia tak selesa kot duduk kat atas court chair dia yg keras cam batu tuh... so aku decide bawak dia sekali for shopping & jalan2 for the whole day... jadi apa yg kami lakukan for the whole day?? jom tengok!


nie lar "baby" yg aku maksudkan tuh.. my daddy.... skg nie daddy aku lar baby aku kalau korang nak tau... susah wooooo nak jaga hati org tua yg makin sensitip nih! makiin senntapppp aku kengkadang tuh kalu dia buat hal!! adosss.. tapi tak per lar... dah tanggungjawab kite menjaga ayah kite kan... insyallah aku akan lakukan ngan terbaik selagi termampu!!


my dad nak beli rocking chair... sbb kat umah yg adoo tuh kerusi kayu yg keras cam batu... aku memang tak berkenan ngan kerusi kat umah tuh sbb memang sakit badan kalau duduk lama2, tapi kerusi tuh di beli 2 thn lepas waktu arwah mak aku ade lagi... mungkin waktu tuh diaorg nak beli sesuatu yg tahan maybe! & hakikatnyer memang lar tahan lagi sampai skg... kuat gagah perkasa lagi tuh... tapi tuh lar.. memang berbirat bontot lar jawab nyer kalau duduk lelama kat situh! huhuhu...


dah banyak sgt dia try... sampai dah tak tau yg mana satu dia nak beli... aku pun beri pendapat dan pandangan... biasalar, aku kan dia punyer personal advisor gituh!


aku pun nak try lar... errrm... cam beshhh jer... atteeee... kata nak bagi pendapat, kene lar try dulu kan.... :))


dia pun nak merasa gak... awat cam main alat musik jer tuh?


Ye.. kerusi itu berwarranty 25thn yerr... aku suka!! herge nyer pun memang worth ia hanya RM299 saja yer... yg adoo kat umah tuh, yg keras cam batu tuh... dah lar tak der warranty, tapi hergenyer lebih dari RM500 tau! hampeh tol!!


biler dah jalan2 tuh, aku terjumpa carpet bulu nie... yeeea... original cow skin!! kalau aku nie tak alah pada abuk, dah lama harus aku beli ini carpet!!


pick up time! nie lar tujuan nyer saya bawak awk keh!! hahahaha...



keje I... Posing sesaja! ahaks!!


nie you bawak troli apa lak nie?? cutenyer...

woohhhh... makan pun guna troli gak...


sumernyer selp service yer...


muka aku yg tension sbb punyer lar ramai org nak makan kat food court ikea nih!! nak makan pun susah sehhh kat sini... org ramai gile.... aku dah banyak kali gie IKEA, tapi nie lar first time makan kat food court dia nie... tapi dlm byk2 menu dia.. aku amat suka yg nie....

namanyer Daim Cookie... urrrrrggghhhh... cedap giler... bestt sesangat..


aski aku makan Daim Cookie tuh... errrmmm.. yum.. yum.. nie yg buat aku teringat nak gie IKEA jer nie.. bukan nak beli brg.. tapi nak makan Daim... (cam nama bekas menteri kewangan kite dulu lar pulak)


Lepas makan we all gie jalan2 kat The Curve lak! alang2 dah sampai sana.... carik parking pun payah giler... so, harus lar berjalan terus... kite tengok apa activity nyer kat situ...


apa lagi kalau bukan activity shooping... tapi bukan aku yer.... my 'baby' nie ha... cian gak dia.. since arwah mak aku meninggal.. dah lama dia tak shopping.. yg kat belakang tuh pun sibuk jugak nak shopping ker? hehehe.. tak ler.. dia tolong bapak mentua dia pilih baju... sungguh mithali anak menantu yg sowang nih! (haa.. jgn nak pasan lelebih keh!)

nie ayanda tengah try seluar... dia tanye personal advisor dia... OK tak? advisor jawab... Ok lar tuh!!!

haaaa.. nie apa kess? Dia pun menyibuk gak nak shopping? yg benornyer dia nak test satu kemeja yg warna biru yg tergantung kat dlm fitting room tuh... tapi aku saja tunjuk kat dia baju nie and suruh dia try... mati2 dia tak suka baju bunga2 nie.. dia kata "eeeee... buruknyer baju nih! cam mat bunga.. yucks!" wahh.. kemain lagi dia membenci baju itu... tuh yg dia tunjuk thumbs down tuh...


sumer org shopping... aku muka pun boring arrrr apa lagik!! bosan giler menunggu org kat fitting room! cehh.. kalau dia yg kat dlm fitting room tak ingat kannn?? ahhahaahaha....


tetiba laks muka aku jadik hapie giler apsal? apa lagi.. dpt menyoping jugak lar gamak nyer... aku memang nakkk sgt brg nie tau.... dan kebetulan aku jumpa bende tuh kat Debenhams nie ha & hergee nyer amat lar murah! aku ingatkan mahal bangat.... apakah bende itu??? akan ku reveal kemudian OKEH?? biar lar rahsia buat sementara waktu...

selepas dah penat seharian berjalan2 kat damansara sana... hari pun dah mlm.. perot pun dah lapar... apa lagi... masa tuk makan lew.... so, aku bawak ayahanda aku nie.. gi makan kat sini..

Sate Kajang Haji Samuri cawangannyer yg terletak di Tmn Melati, Hulu Kelang


tunggu org amik order.... woii!! amik lar order aku.. aku dah tunggu almost 20 minutes nie kat sini... adoii larr... mana taknyer... org ramai gilerrrr sehhh... full house giler.. tuh pun nasib kiteorg baik dpt tempat duduk.. cuma org nak amik order jer tak der.. tak cukup kaki tangan pun yer gak!!


muka boring! paksa senyum camtuh lar jadiknyer yerrrrrrrr.....


akhirnya!! sampai jugak satay yg ku idam2 kan sejak akhir2 ini... haik.. mengidam2 niee.. huhuhu... & bende yg paling penting bagi aku kalau makan satay nie adalahhh... inii.....


yeeeeea... kuah satey lew.. kuah kalau tak sedap.. hampeh lew satay tu jadik nyer... yg buat aku suka ngan satay hj samuri nie adalah sambal goreng nyer itu... huhuhu... amat berasap sehhh.. sememangnyer menepati citarasa aku...

4 comments:

B. Arafia said...

ikea daim's pie .. *drools* there goes my dietttttttttttt

NeenaAnuar said...

hehehehe.... yeah.. yeah.. sorryyyyyyy... yg benornyer puas Kak Neena pikir apa ke nama bendeaalah tuh yg sebenar2nyer.... dok ingat Daim jer... pastuh bantai lew... letak cookie... hhaaaaaaaaaaa... maluuuuuuunyeeeeeeee....

Deqna said...

story story.. apa yg ko beli kat Debenhams tu?

NeenaAnuar said...

hahahahahahahaha..... aku memang nak story.. nanti kalau aku citer skg dah tak surprise lew.. nanti yek... cabar... cabar.. akan ku tunaikan janjiku nak citer apakah yg aku beli... tungguuuuuuuuu......... :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails