COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Sunday, July 19, 2009

English Breakfast


Pagi tadi aku agak rajin sikit... lagi pun dah lama giler rasanyer aku tak buat breakfast camginie... Ingat lagi.... arwah mak yg rajin & suka sgt buat menu breakfast nie... nak tau apa menu nyer?


Scramble Egg!
(tapi scramble egg aku dah terkeras sikit.. patotnyer dia agak2 lembik sikit baru best! nak tau camner leh terkeras... waktu telor nie kat atas dapor... hubby aku call dari kedai... dlm pada sibuk berckp on the phone, langsung telor aku terkeras! ishh!! *Oooppsss... telorr aku??*)



Baked Beans!
(Baked beans nie masak sekejap jer ngan bawang besar kuning)



Frankfurter @ Hot Dog!
(korang jgn gelak @ merasa hairan keh biler tengok hot dog nie camgitu... tak tau lar nape.. tetiba jek dia mengecutt & menggerutu sebegitu rupe... actually, waktu kat dlm kuali bukan main cantik gebuusszzz lagi... memang 100% rupa hot dog tu ade.... tapii.... lepas jek aku letak dlm pinggan.. dia dah sejuk jerr... terus jadik sebegini rupe... arrhh.. tak per lar.. janji leh makan... nanti aku akan cuba investigate naper dia jadik camtuh!)



Hidangan yg penuh dengan senyuman.... :-)
(korang nampak tak 2 line kat tengah2 tuu... yg warna putih tu mayonis & yg warna merah tu cili sos... so tuk hidangan nie.. boleh lar makan bersama2 mayonis & cili sos...)



Wholemeal Bread!
(oh yaa... tuk menu2 tadi tu... biasa nyer dimakan bersama2 roti lar yer... kalau nak lagi berkhasiat... makan lar ngan wholemeal bread niee... kalau ade yg tak suka roti jenis nie.... makan ngan roti putih pun leh jugak... cumanyer roti wholemeal nie lebih berkhasiat lar tuk berdiet)


OK.. dah tu jer menu english breakfast aku hari nie... makan nie pun dah kenyang membawak ke tengahari... berat wwooooo menu niee.... Ceewaahhh... ayat... cam malas jek kann nak masak tuk tengahari.. tapi aku tak malas OK tuk hari niee... walaupun aku tak berapa sihat sbb sakit peyoottt coz of "Miss Bulan" dtg menjelma.... aku tetap gagah kan diri tuk menjadik isteri mithali hari niee... aku tetap masak lauk yg simple dan menjadik kegemaran hubby aku... suka sggt dia ngan lauk nieeee.... tak tau lar naper... favourite betol.... nak tau lauk apa... lauk sardin! nak wat camner... dah itu yg dia mengidam sgt nak makan sejak akhir2 nie... asal aku tanyer nak makan apaa... katanyer... Sardin! harap esok2 kalau aku preggy jgn lar dia asyik mintak nak makan sardin gak... kang tak pasal2 kuar muka anak aku cam sardin kang! ahaks! (terpikir sejenak... hina sgt ker ikan sardin tu yer? selalu org kata muka sardin lar, bus mcm tin sardin lar... errrmmmm... tapi hakikatnyer makan lauk sardin lar yg sedap kannnn... hehehehe...)

So, hari nie menu2 masakan aku nie adelah cepat, mudah & pantas tuk disediakan! ;)

p/s: gambar lauk sardin aku tak amik... takkan korang tak tau camner rupe lauk sardin kannnn... hehehehee..

6 comments:

Deqna said...

pandai ko masak..hehehe.. siap wat smile lagi..hehe makan pun kena happy2 gak kan?

eh sardin pun favourite shah jugak tau...

Pepel BoNda AmaNi said...

ohhh memang sis...kalu kta masak sosej pun slalu jadi gitu gak..berkerut2 jerk..len macam skit ropenyer..dalam kuali kan maik montot lagi kan..hehehehhehe..sedap jerk scramble egg tue kan...huhuh dh la hari nie posa buka blog sis nie ada lak makanan terhidang uwaaaaaaaaaa....sabar..sabar...

NeenaAnuar said...

Deqna:
ala.. masak apa pun.. biasa jer.. pandai lar sgtt kannn... hehehee... ye lar.. nak serve tuk hubby kene lar happy2 kannnn... hahaha..

oh yek! ermm.. boleh lar kite tinggal kan laki kite tu satu umah deyna... amattt sesuaaaiiiii! ahaks!

Purplelicious:
oh ye ker.. awk pun kene camtuh jugak yer.. hehehe.. sabar yer.. kejapppp jer lagi insyallah masuk lar waktu berbuka puasa.. :)

nasaoji said...

ala..best la pulak tgknyer..
nak wat gak ler..

tp, tak mo le hotdog tu ngerutu...ngeri ler..hehehe...

NeenaAnuar said...

nasaoji:
hehehe.. buat lar dik.. best taww.. tapi tu lar... cuba jgn bagi dia kecuttt begitu yerr... hahaha..

-anidaothman- said...

sok pagi nak makan nie.......

thanks kaknin....bg semangat nak makan sahor ni....ada idea sok pg....=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails