COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, July 2, 2009

Nabilah Membebel dlm Selanga Cina



Camner nak buat niee... abih semua bahasa dia belasah ngan selanga cina... melainkan biler dia ckp bahasa melayu jer dia ok... sbb dah mother tongue dia... memang elok budak2 dimasukkan ke sekolah cina.. aku pun dah plan kalau anak aku esok nak masukkan sekolah cina (SRJK C) jer.. tapiiii.. biler tengok Nabilah camnie.. cam risau gak aku.. sbb abih rosak... biler dia ckp cina tak per lar lagi... nie biler tang dia ckp bahasa inggeris tu yg faul tuuu... semua nyer ade perkataaan... "aahhhh... aaahhhh" adoiiii... dah macam ckp cina kat pasar lar pulak aku dengar... jenuh aku dok betolkan dia ... jgn ckp "aaaahhh.. aahhhh..." kat belakang selepas dia berckp tuu.. tapi dia still like susah sgt nak buat.. just like in this video.. maybe sbb dia dah terlalu biasa agak nyer kann...

Ye lar budak2.. diaorg kan cepat jer capture apa2 punn.. time nie lar dia nak develop mind dia.. tapi aku rasa bende nie happen pun faktornye dtg dari sekolah dia lar... first, sama ade cikgu dia sendiri biler mengajar berckp dlm bahasa inggeris begitu... ataupun secondly, kawan2 sekolah dia yg sememangnyer dah terdiri 99% bebudak cina... maka biler diaorg berinteraksi.. mungkin diaorg berckp begitu.. aku tak tau lar mana satu faktor sebenarnyer.. tapi kalau lar cikgu yg menjadi faktor utama.... masalah besar lar jawabnyer... rosak lar budak2 camnie biler berbahasa inggeris dlm selanga cina!

6 comments:

Deqna said...

cutenya si Nabila tuh.. baper tahun yer? aku pun suka jer melayan kalau budak2 camtuh...

terror lah cakap cina... untung gak hantar kat sekolah cina kan.. tapi kan yg dia sbt aa..aaa kat belakang tu mesti terikut2 cikgu kat sekolah dia atau budak2 lain kot..

NeenaAnuar said...

dia memang cute! tahun nie 6 tahun.. aku memang suka melayan dia... petahh jek mulut tuh nak berceloteh... hehehe..

haaa.. tu lar pasal aku kata tadi.. memang sah2 dia terikut2 kat sekolah tu.. kalau tak mustahil lar kan dia nak ckp camtuh..

nasaoji said...

la, kalu kt la, dah fenin2 dah ooo dgr diyer campur ckp2 gtu..

tp, budak2 ckp gtu, cam cumei kan.mmg cumei...

mmg, bdak2 cpt tangkap sgala..

kak, GIVE ME FIVE, sb kt pun plan nank anto anak ke skolah ciner,..hohoho...;p

Suki Cida said...

ckp bersungguh keletah... hahahah sebijik cina la... aaahhhhh... but cute!

mama-syira said...

hahah kelakarnya nabilah ni. cakap ada aaaa aaa...haha cute je. kalo tak tengok muka, aku ingat anak cina yang cakap.

NeenaAnuar said...

nasaoji:
yeahh.. kite sama yerr.. bagus... bagus... nanti anak2 kite dok berdebat ckp cina...

Suki Cida:
tu lar... dia kalau berckp memang penuh perasaan.. neena lak suka melayan! ahaks!

mama-syira:
best melayan dia biler dia nak berckp cina.. mesti nak bantai gelak jerr.. hehehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails