COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, July 16, 2009

Semuanya Sudah Berakhir!


Alhamdullillah... syukur sgt2 hari nie... semua nyer dah berakhir!

Bagus lah! aku pun tak nak prolong bende nie lama2... susah gak... coz kite hari2 berjumpa... by hook or by crook... some how rather pasti kite harus berkerjasama jugak kan...

Pada yg mengikuti blog aku nie.. tau lar kot.. kan dlm minggu lepas aku "Hangin Satu Badan" kat office aku niee... OK! dah tak moh citer lagi apa yg berlaku.. what ever pass is passs!!

Apa yg aku nak cerita kat sini, yg kami dah pun selesaikan masalah antara kami secara baik! Kami letakkan ego kami ketepi... tak guna nak ego2 tak tentu pasal kann.. sbb ego nie tak bawak ke mana pun... Well, semua org tak lari dari membuat kesilapankann.... aku pun bukannyer nak berdendam lama2.. siapalah aku tuk menghukum org... sekurang2 nyer doa aku termakbul jugak... alhamdullillah...

OK lah... apa pun aku happy sgt... coz bende nie dah pun diselesaikan secara baik... kalau drag berpanjangan pun mungkin akan memudaratkan... cuma satu yg aku terpikir kat sini... "IT TAKES TWO TO DANCE" kalau ade yg tak paham tuu... aku leh explain kan kat sini... maksudnyer dlm sesuatu masalah tuu... kedua2 belah pihak memain kan peranan... org yg nak memaafkan & org yg memohan maaf... but tak bererti org yg memaafkan tu tak perlu memohon maaf sbb no body is perfect rite? so, pasti ade jugak sedikit ataupun sebesar kuman lar pasti ade salah silap tu di mana2... cumanyer adekah kesilapan itu besar @ kecil...

OK, katakan lar yek.. aku bagi contoh lar kat sini... senang amik jek lar kes aku nih... aku bengang ngan kawan office aku niee sbb hal tu lar kan.. malas aku nak citer panjang2... so mungkin kat situ ade kesalahan di pihak dia... so, biler aku dah marah.. aku pun tulis lar luahan hati aku nie kat blog.. cam entry yg hari tu larkan.. so, let say kawan aku nie baca... so, harus lar dia terasa jugak kannn... coz maybe waktu aku tulis tu aku tak leh nak control perasaan aku which secara tak langsung mungkin aku terkasar bahasa disitu.. so, aku merasakan aku ade gak lar melakukan sedikit kesalahan di sini... yg mana aku telah melukakan hati org lain pulak.. betol tak? So, that why biler kite bermaaf-maafan tu tak salah tuk kite meminta maaf jugak pada org yg meminta maaf tu sbb kite tak tau mungkin ade dimana2 yg kite ade terbuat silap before this kannnn.... so, as I said... NOBODY IS PERFECT RITE?

And pada aku jugak, kalau sesuatu perselisihan faham tu terjadik... tak der salah nyer kalau kite berdua saling bermaaf-maafann.... lagi pun kite amik lar lagi satu contoh.. as husband & wife punyer relation ship lar... or else antara kite dlm family pun like adik beradik.. sedangkan kite antara suami isteri, anak beranak & adik beradik pun boleh berselisih paham... selisih pendapat... so apatah lagi ngan kawan2 disekeliling kite kannn???? so sama jek concept nyer pada aku... kalau kite boleh berbincang antara suami isteri, adik beradik & anak beranak.. naper kite tak apply jer bende yg sama tu i.e. berbincang & talk about the problem over... and then at the end you will make things clear kannn... So, aku rasa nie pada aku lar... kalau lepas kite dah gado2 "manja" tuu... tak der salah nyer kalau kite settle it down.. lepas kite settle down tu.. actually kite akan merasakan hubungan tu akan lebih rapat sebenarnyer tawww! nie pada aku lar.. org lain aku tak tau.. sama gak like Husband & Wife kan.. kalau kite gado2, ade selisih paham.. then biler kite bermaaf-maafan lepas tu.. bukan ker kite menjadik lebih rapat & lebih sayang menyayangi antara satu sama lain dgn lebih mendalam lagi...

OH yaa before I terfogot... bende2 yg aku ckpkan tadi tuu.. aku rasa bende tu apply like more for kawan2 kite yg betol2 sincere nak berbaik ngan kite tauu.. naper aku ckp camtuh... sbb before this penah gak lar aku ade selisih paham camgini among kawan2 kannn... tapi diaorg end up tetap tak nak berbaik ngan kite... then lagi yg best tu biler dia dpt kaki mengumpat ngan geng2 mengayam ketupat tuuu... gamak2nyer memang kite nie jadik bahaann anyaman ketupat aje lew gamak2nyerrr... tapi aku buat tak tau jeekk... ko ngumpat lar aku byk mana pun yg ko nak... berbakol2 la aku dpt pahala dari umpatan ko tuu... cuma tu lar.. cam aku.. kalau aku bengang ngan sapa2, aku takkan lar gie menjaja cerita sana sini... Maksud aku among org2 office jugak lar.... kalau ngan org luar tu still leh consider coz org luar tu dah kire tak under 1 roof kannn... sbb nyer pada aku adelah lebih baik aku settlekan masalah antara aku & org itu ajer udah ler kannn... lagi senang camgitu yg benorrnyerr... kalau kite dok ckp ngan org lain @ pihak ketiga tuuu.. biler lar gamaknyere masalah tu nak settle... kalau si pihak ketiga yg menjadi pendengar tu leh tolong menyelesaikan masalah tak per... nie tak.. dia lak gie tambah api.. dia cucuk tang sini.. dia cucuk tang sana... ishhh.. lagi parah nanti wooo.. tu yg elok2 kite ngan org yg kite bermasalah tu leh baik.. tup2 lagi jadik lagi teruk.. tapi itu lar hakikat yg aku tengok byk sgt terjadi!

Anyway... udah ponat aku berceloteh nie... dah cam kem motivasi lar pulak gamak2nyerr... hehehee... bukan nak bagi motivasi pada sapa2 pun... aku menulis kat sini pun yg benarnyer tuk peringatan pada diri aku sendiri gak.. esok2 kalau aku terlupa.. leh lar aku refer balik on apa yg aku tulis hari nie kannn.. secara tak langsung... ianyer leh jadik reminder tuk diri aku sendirii..

Sekali lagi... syukur sgt2 dan alhamdullilah... coz Allah beri aku perasaan yg mudah tuk memaafkan org... dan ego aku tak tinggi mana punn... nampak jek aku nie sometimes like veryyy the garanggggggg... tapi hati aku nie sebenarnyer amatt mudah tersentuh! cewahh... ayaat! yeah! tapi itu lar hakikatnyerr....

Errmmm lagi satu niee.. tak abis lagi niee.. tiba2 aku terpikir pasal cartoon TOM & JERRY! korang mesti tau cerita nie camner kan... 2 sekawan yg sentiasa mendajal satu sama lain.... best carton niee.. aku suka sgt tengok waktu kecik2 dulu... so, apa yg aku leh relate kan kat sini...


Tom and Jerry
Senakal mana pun lar si Jerry tu mengacau si Tom....


Tom and Jerry Wallpaper
dan jugak senakal mana pun lar si Tom tu tak abis2 mengacau si Jerry tuuu...


Hakikatnyerrr....


Tom and Jerry

TOM & JERRY TETAP......
SALING BERKERJASAMA, SALING BANTU MEMBANTU & SALING BERMAAF-MAAFANNN DIANTARA SATU SAMA LAIN...

8 comments:

Deqna said...

hah bagus lah hal dah diselesaikan dengan cara yg baik. Cara ni lah yg terbaik, berbincang dan menepikan ego masing2. Pastu mengaku kesilapan masing2. Lagipun hidup tak syok kan kalau asyik nak gaduh2 ajer. kan..

so, sekarang ni ko pun happy dan semangat nak kerja kan..

p/s: tom jerry tu pernah berbaik2 ker? setau aku asyik lah cari pasal ajer. Tapinya satu jelah walaupun camtu derang still nak bersama gak kan..

NeenaAnuar said...

Deqna:
alhamdullilahhh... semuanyer udah beress.. selagi tak settle memang akan jadik lebih pening pale jer... so, hari2 dtg office rasa letih tenang lar kannn... hehehe..

p/s: ha'ah.. memang 90% si Tom & Jerry nie memang akan carik pasal jer antara satu sama lain... tapi ade masa & ketikanyer kalau ko ikuti betol2 cartoon niee.. ade masa yg kalau si Tom @ Jerry yg dlm kesusahan.. pasti salah sorang akan tolong each other.. tapi tak lama lar.. pastu kang dia carik pasal balik.. hehehe... tapi dia bergurau tu sebenarnyer.. bak si nuar selalu kata kat aku kalau we olzz gaduh2 manja tuu.. dia kata... "alaaa... kite bergurau kan kasarr..."

Ha'ah... betol tu.. camner depa dok berkelahi.. at last diaorg tetap bersama jugak kann...

Norlida said...

alhamdulillah tak la berserabut nk gi kerja lagi pasni kan.. lega ida dgr.. moga2 kekal keharmonian suasana kat opis tu k.. peace no war :-p

Pepel BoNda AmaNi said...

alhamdullilah..akhirnya..setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya kan..:D
wah tom and jerry so sweeetttttttttt

NeenaAnuar said...

lidasyah:
ha'ah.. betol tu.. lapang jer rasanyer... yeah.. peace no war! hehehee.. thanks dear! ;)

Purplelicious:
yup! betol tu dear... sesuatu yg berlaku tu pasti ade hikmahnyer...
sweetttttt kan si Tom & Jerry tuu.. neena suka jer tengok carton nie.. coz they really cute! :D

nasaoji said...

dah selesai sumer..

hati pun senang..

nak mai koje pun senang....

NeenaAnuar said...

nasaoji:
alhamdullilahhh.... :D

Suraya said...

well said my dear. tak semua orang boleh memberi kemaafan dan meminta maaf.. kecuali org yg betul2 ikhlas.. i totally agree with what u said. IT TAKES TWO TO TANGGO!!..

ok neena, jom tanggo dancing.. hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails