COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Sunday, December 6, 2009

Sakit Lagi!


Ingatkan dah baik hari tu... rupe2 nyer tidak.... 2 hari jerk aku rasa ok... hari jumaat pagi2 bangun nak gie keje.. tekak aku dah terasa perrittt ya amaatt sgt2.... in fact lebih teruk dari Hari Tue punyer sakit... Hari Tue punyer sakit, aku bersin2 tanpa henti sampai migrain + sakit tekak yg masih leh dikawal... but this time.. bersin2 tak der.. tapi tekak rasa cam nak pecahhhh + gatallll yg amat2 melampau! perittnyer tu tuhan jerk yg tau...


tapi aku pegi kerje gak pagi jumaat tuu... sbb malas lar nak MC2 lagi kan... baru jer aku MC hari tu... kang org kata aku kaki MC lak kang! tapi by lunch time kat office dah rasa cam tak larat sgt dah... makin teruk tekak aku nie.. nak telan air liur pun tak leh dah... ngan air cond yg sejuk ya amat.. lagi lar buat aku tak tahan....

End up aku decide nak gak gie jumpa doktor ptg tu... memang dah tak leh tahan lagi dah... so, call my dad, suh dia amik aku kat office jerk... sbb aku dah tak larat nak balik sendiri.. badan pun seram2 sejuk jerk... cam nak demam pun ade... dlm pada tak tahan tu.. my dad lak sampai agak lambat coz jalan punyer lar jammed ya amatt... mau tak jamm... PC Fair going on for da first day! memang sakit jiwa... menunggu my dad dtg dah lar satu hal... nak keluar dari golden triangle nak ke klinik lagi satu hal... dah macam perjalanan dari KL-Klang rasanyer... bertambah sakit aku dibuatnyer!!



End up sampai klinik kol 3 lebih!



Muke org menahan sakit!



Menunggu giliran nak jumpa doktor lagi satu hal... adoii.. biler sakit2 nie rasa yg cepat pun cam lambat jerrr... boleh tahan ramai lar jugak org yg nak jumpa doktor ptg tuu... dlm pada aku dok tensi nak jumpa doktor tuu... leh lakkk ade gangguan2 saraffff...



2 beradik yg bergurau senda sambil menjerit jerit sekuat hati... sampai nak pecah gegendang telinga aku lak dibuat nyer! Tapi sib baik lah 2 beradik nie chomel... tengokkan gelagat diaorg tu secara tak langsung tak terasa masa yg berjalan tuk aku berjumpa ngan doktor...




Muke yg makin lama makin tak bleh blah dahhh...




Saat baru keluar dari jumpa doktor...



Dr. Samad ckp aku kene throat infection! Memang tekak aku bengkak teruk... So, doktor soh minum air banyak2.. and rehat secukupnyerr...


Dpt ubat Demam... Selsema... Antibiotik & Sakit Tekak...




Ubat Kumur @ Gargle...
Ubat nie best! first time aku dpt ubat nie.. dia ala2 cam Listerine lar... tekak aku kan gatalll yg amat... biler aku gargle ngan ubat nie... terus tekak rasa cam cooolling jerk.. sedap... nyaman... tak der lar gangguan sgt... but it last for a few hours jek... then, kene lar gargle lagi... memang doktor ckp pun kalau boleh kumur2 sekerap yg boleh ngan ubat nie... tapi memang ubat nie sgt2 berkesan ngan aku! lepas nie kalau aku kene throat infection lagi.. aku nak mintak doktor ubat nie lah! Rasa dia pun sedap... walaupun tak leh telan... tapi rasa dlm mulut tu besttt jerk.. very fressh!



Nie bukan ubat tuk kulit muke.... tapi nie ubat batok! Ubat batok nie pun power... makan ubat nie... confirm 'higghhhh'.... syiokkk jerk kalau nak tido! *tapi jgn salah guna coz leh jadik haram* :P



Alhamdulillah.... disaat aku buat entry nie... keadaan aku dah semakin pulih... tekak dah lega dah.. cuma hidung meleleh tak leh nak lariii... sememang nyer ENT tu related kann.... nie pun en. teman ade majlis kenduri kawin kawan office dia... tapi aku tak followww... sbb nak rehat betol2 lah... lagipun badan nie pun masih ade rasa lemah2 sikitt...

Siannnn en. teman gie kenduri tak berteman.... tapi memang aku yg suruh dia pergi pun... org dah jemput.. tak elok tak pergi... wakil pun jadik lar kan... aku tak kisah... coz aku pun nak rest jerk kat umah nie.... nanti dia balik dia beli lar makanan tuk aku... sbb aku memang tak larat nak buat apa pun hari nie... tapi tadi sebelum en. teman nak kuar umah... sempat lar dia pesan kat aku....


En. Teman: Yang, nanti jgn lupa makan ubat taww... especially antibiotik tu.. kene makan sampai abis tuuu...

Aku: Ok....

En. Teman: hah.. lagi satu.. ubat Google tu pun jgn lupa.... Google jerk banyak kali pun... elok ubat tuuu.... dia bunuh kuman2 yg ade kat tekak tuuu...

Aku: Huh?????? GOOGLE???? (tengah menahan diri dari tergelak besar!!)

En. Teman: (ngan confident nyer menjawap) Ha'ah... ubat kumur2 tu larr... yg doktor bagi tu...

Aku: (bantai gelak tak hengattt) Hahahahaha... Bee.. Beee... you sempat lagi buat lawak before you nak pegi kannn... Bukan GOOGLE larr... tapi GARGLE.... Google tu kat internet tu haaa....

En. Teman: Eh.... I tersalah sebut yek? alah lebih kurang lar bunyik nyer tuuu... antara 'guuu' ngan 'gaaaa' jerk! hahahahahaha... So, jgn lupa yek! makan semua ubat tu! (sbb dia taww aku liat makan ubat pasal tu dia pesan banyak2 kali)

Aku: Ok... Ok... nanti I GOOGLE ubat2 tu yek! hahahaha...

3 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

hahahahahahaha google pun google la..biarkan ubat2 tue google kuman2 dalam tekak tue...hahahahahahaah
lawak taw en teman nie..

Anonymous said...

sedilix linctus!... perggh... awien cukup takut nak makan ubat nie dgn rasa dia boleh melekat seminggu kat tekak... lagi lah 3 kali makan sehari .... 2 hari 2 malam belum tentu hilang 'high'... but it's really2 good for ENT infections... plus membuatkan kita rasa sentiasa nak minum air... it's reccomended but have to be careful not to overdose ;)

Deqna said...

sekang nie memang musim2 demam kot...

takpe ko dah 'google'ubat2 tu.. InsyaAllah tak lama lagi sembuh lah tuh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails