COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, September 21, 2010

Sessi BerMaaf-Maafan di Pagi Syawal_Part 1


Disebabkan gambar terlalu banyak... so kite buat part by part yer... part pertama nie sessi bersalam-salaman & bermaaf-maafan dengan my dad @ atok dulu...

As usual lepas semua org dah balik dari solat sunat aidilfitri... masing2 bersiap cantik2.. then makan sama2.. then only start sessi yg paling emo di pagi hari raya... huhuhu.. ok.. aku tak mo citer banyak2... coz my pictures will tell you the story... so layann keh! ;)

DSC_2612 copy
Di mulakan dengan Abg Ipar aku...

DSC_2617 copy
Then di ikuti oleh Kak Long aku...

DSC_2620 copy
Haaaa... ini lah my dad!  anak dah besar panjang pun kasik duit raya lagi!  Memang tradisi my dad camgitu... dia rasa seronok kasik anak2 dia duit raya...

DSC_2624 copy
Di ikuti oleh en. teman!

DSC_2623 copy
Waa.. punyer mintak ampun.. sampai tercabut songkok Bee? hahahaa....

DSC_2629 copy
Then followed by Me!

DSC_2638 copy
Panjang ucapan ampun maaff aku to my dad... which secara tak langsung dah membuatkan my dad sebak! uhukk.. uhukk...

DSC_2633 copy
Owhhhh... sungguuhh berEMOsi time nie... huuuwaaaaaaaaaaa.....

DSC_2634 copy
Syahduuu nyaaaaaaaa!!!  waktu nie aku teringat kat arwah mak jugakkk!  skg dah tak dpt merasa nak mintak ampun maaf dari dia lagi dahh... peluk cium di pagi syawal semua tinggal kenangan jek! sobb.. sobbb...

DSC_2635 copy
sempat lagi en. teman captured muke aku tengah emo & sememeh nie! haih!  wat maluu jaaaaa!

Aku part nie lah yg paling tak tahan.. dlm pada kata dlm hati takmo nangis... end up nangis jugak! huhuhu... lagi tragis bile my dad pun joint sekaki nangis... aku tau dia sebak sebab ni lah pertama kali aku beraya ngan dia selepas arwah mak pergi meninggalkan kami semua....  I know he really missed his wife!  so since arwah dah tak de nie... dia selalu kene 'marah' ngan aku lepas mak takde... aku lah yg ganti mak skg nie...most of days aku jumpa dia lepas kerja.. so aku lah tempat dia bercit-catting... so kalau dia terlasah cit cat ngan aku... cam contoh sepatotnyer makan ubat tapi tak makan ubat... memang kene marahhh lah ngan anak dia yg sorang nie kann... hehehee.. tapi aku marah tu bukan lah niat nak marah dia betol2 or derhaka... cuma aku tegur & ingatkan dia jerk laaa... lagi pun aku niat nak jaga dia and nak yg terbaik buat diri dia jerk... so kalau dia degil2.. harus kene 'marah'.. atteeee... aku kan ganti arwah mak.. dulu2 waktu arwah mak ade pun memang arwah mak lahh yg selalu 'marah' dia! hehehehe....

DSC_2639 copy
Ayahanda nak bagi duit raya.. tapi aku ckp kat dia.. 'dah lah ayah.. tiap2 tahun ayah bagi duit raya..'

DSC_2640 copy
then ayah ckp... 'takpe.. I luv my children.. amik nie amik...'

DSC_2641 copy
TQ Daddy! Love you toooo!

DSC_2642 copy
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.... :D

DSC_2643 copy
Dengan pantas Qaseh dtg membawa sehelai tisu buat atoknye yg kesedihan!

DSC_2644 copy
Now turn my Adik Ipar pulak!

DSC_2650 copy
Di ikuti oleh my younger sister!

DSC_2652 copy
Pun dpt duit raya dari ayahanda! :D

DSC_2664 copy
Skg giliran cucunda nya pulaa... Kakak Faten cucu yg sulung!

DSC_2667 copy
Adik Mamat.. the only waris lelaki dlm keluarga En. Johari setakat nie....

DSC_2659 copy
Dan last but not least... Qaseh cucu yg bongsu buat masa nie.....

DSC_2657 copy
Dia lah cucu yg paling manja skg niee! ngada tauu Qaseh nie! :p

37 comments:

Lia said...

sedih kan bila time bermaaf-maafan ni.. uwaaaa..
Al Fatihah utk ibu neena yg tercinta..

BabiesMom said...

SIS...mengalir air mata wina kat opish ni... tak leh tngok waktu sis ngan ayah sis camtu.. cedeh ar... ni berlinang lg air mata wina... uwaaaa... from pic wina dah nangis apa tah lg sis... adoiyai

SURIA AMANDA said...

sebak dah Lisa..tapi qaseh maintain cute dan penyelamat keadaan..

shuhadah Zainol said...

shu pon nangis baca entry akak ni.. sedey sgt.. walaupon lagu uji rashid & hail amir background tu..x terganggu langsung air mata ni nak mengalir...huhuhu... sedih giler kak...

Al-Fatihah tuk mama kak neena...

Queen said...

raya tahun nie takde mengalir air mata..bergenang sipi2 je..sebab kene sakat dengan adik semua..jadi no nanges...ngeeee

InaAchik said...

kesedihan ko terasa di lubuk hati aku ni...
tapi btol... qaseh penyelamat. ngan gigi sebatang kat bawah tu, dia nmpk sgt cute! :)

yana2605 said...

alahai sedihnya kak..but akak sgt2 beruntung even kehilangan your mom tp still dapat kasih sayang seorg ayah but me dan adik beradik pulak dah la kehilangan mak..ayah lak buang kami adik beradik..ingt lg 1st raya tanpa arwah ibu,next raya lak tanpa ayah...sgt sedih..tambah lg bila tgok semua org bersalam dgn org tua masing2 tp kami hanya pandang sesama sndiri jer...sejak tue hari raya pada kami tiada erti lagi....

Mimy Hamid said...

sob sob...aku sedihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..sebab aku salam mak abah aku pun nangis macam mengila...sebak kan nok...

NeenaAnuar said...

IdzaLia:
thanks sis! ;)

NeenaAnuar said...

lady XOXO:
huhuhu.. sorry dear.. I don't mean to make you cry! :(

NeenaAnuar said...

Amanda:
hehehe.. dia memang sentiasa jadik 'bomba'.. kekekeke...

NeenaAnuar said...

Shu:
sob.. sobb.. thanks dear! :(

NeenaAnuar said...

Queen:
waaa... memang terror lah leh control! :D

Dee said...

alamak..i tgk pun sedih syahdu..kalo dpn2 tgk..sure meleleh sama..

Al-Fatihah utk arwah ur mom..jaga daddy u baik2 ye..i dua2 dh xde..terasa sgt2..

NeenaAnuar said...

Iena:
huhuhu.. menikam qalbu ko lah nie beb! ok la tuu.. hehehe... Qaseh memang sentiasa jadik penyejuk hati kami sekeluarga! :D

NeenaAnuar said...

yana:
errrrkkkk.. I'm so sorry to read your comment dear! tak sangka you melalui satu fasa yg lebih perit dari I... al-fatihah for your mum.. and I pray one day you and your dad will meet again together during hari raya and celebrate it as 1 big family! insyallah.. aminnn...

NeenaAnuar said...

Mimy:
haaa.. tu lah pasal bebb... huhuhuhu...

stardust. said...

salam kak neena!
Selamat hari raya!
kak neena, saya ni dh lame dh dok bace blog kat neena.

saya nk mintak kak neena sikit boleh tak?
saya tgh buat master mass comm kat uitm shah alam.so salah satu esemen saye ialah kne interview blogger utk tny kisah pasal ethical dilemma.mst kak neena pnh mengalami situasi y mana kak neena dlm dilema nk tulis secara beretika ke tak.saya amek conth y kisah kak neena nk bukak pose kat studles aritu.haa kisah mcm tu la.kak neena leh tak share pengalaman laen?


and pada kak neena perlu ke tak etika dalam penulisan blog?

thanks byk2 kak neena sbb sudi nk jwb!

nk jwb sini pn leh takpn leh email je kat saya

timuncina_merah@yahoo.com

Anis Azalea said...

tibe2 aku nak nangis tgk kau nangis..

CidaZam said...

uhhhh mmg gambar tu mmg buat aku sedih....

Al-fatihah buat arwah mak neena

NeenaAnuar said...

stardust:
salam dear.. huhuhu... terharu rasanyer adik pilih akak utk di interview! risau pun ade takot kene terjah soalan2 'panasss'.. hahahhaa.. tak de laa gurau jerk! :D

Ok... insyallah... I'll email to you my opinion! ;D

NeenaAnuar said...

Eri-chan:
huhuhuhu.. jom nangis sama2.. :D

NeenaAnuar said...

mrs.hanibunny:
Thanks beb!

NeenaAnuar said...

Dee:
thanks akak! lagi sedih kalau neena jadik akak! huhuhu.... :(

Rinna said...

Neena,

Aduhh syahdunyaa bila tgk gambar2 tuh..semua.. kita yg tengok pun rasa cam nak nanges plak..

Selamat Hari Raya.... :)

Ann Ishak said...

memang sedeh babe...nasib baik dapat duit raya, senyum sampai telinga balik

Cik Ina Do Do Cheng said...

sebak pulak dada lihat entry ni.biasalah cam kita ni tak de mak, masa rayalah terasa sangat.selamat hari raya maaf zahir batin dari akak untuk neena seisi keluarga.

ratusiput said...

isk aku takble imagine camne aku kalau mak atau ayah aku dh takde...uwaaa...

NeenaAnuar said...

Rinna:
huhuhu.. tu lah.. memang emo tol time tu!

NeenaAnuar said...

Ann:
hehehe.. tu lah pasall! :D

NeenaAnuar said...

kak ina:
memang sedih kan kak beraya tanpa mak kat sisi... :( selamat hari raya buat akak jugak!

NeenaAnuar said...

ratusiput:
tu lah beb.. camner pun satu hari nanti nak tak nak pasti kite laluinya jugak satu hari nanti... :(

Unknown said...

Part ni mmg tangkap leleh kan...sayu jer rasanyer

cikbedahlaser said...

sebak nye baca entry akak ni...
dah la siap gmbr tangis2an lg...
uhuk uhuk...sy x leh tgk lelaki nangis... mst nk nangis kali...
nak2 lak bab abah2 dgn anak2 ni..
sayu nye...

smoga kasih syg tu terus mekar antara akak sekuarga...

owhhhh......

NeenaAnuar said...

POSH:
tu lah tuu.. huhuhu....

NeenaAnuar said...

cikbedahlaser:
sorry lah kalau terbuat awak sama emo.. tapi itu lah kann.. di pagi raya nie memang rasanya setiap rumah berEMO saja gamaknye! hehehe.. btw, thanks dear! ;)

Lia said...

neena..Lia kalau tgk yang real lagi merembes air mata keluar... sedey yek... your father pun boleh nangis...betul2 dia sayu and sayang sangat dekat anak2 dia..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails