COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, September 6, 2011

"Sadis" nya Pagi Aidilfitri Saya Tahun Ini!

Sadis sangatttt ker??

Hihi.. tak lah banyak mana punn... ciputtt jerk! tapi tetap menyentohh qalbuu aku yg gonjeng nie jugak lah dipagi hari raya... uhuhuuuuu.....

Maybe tahun sebelum sebelum nie tak penah lagi terjadik.. so tahun nie dah kene so tu yg rasa sadisss kott... tapi apalah sangat sadis aku nie kalau nak dibandingkan dengan org yg lebih berjauhannn di sepanjang syawal kan? Ok ok.. mesti korang tertanya-tanya apakah yg sadiss bebenor tu kann.. hihi. ok ok.. meh akak gonjeng nak bercerita ceriti...

Tahun ni turn aku beraya kat umah MIL kat Felda Gunung Besout, Sungkai, Perak!  Aku pulang sehari sebelum hari raya.. sebab kat KL.. aku masak rendang ketupat segala utk aku & keluarga di KL... citer pre-raya tu aku citer kemudian ler.. sebab dah tak sabar nak sharing citer hari raya nie dulu lepas tengok semua org pun dok publish citer hari rayaa jerkkk..

Segala nya berjalan ngan lancar sehari sebelum hari raya... sampai lah pagi hari raya... dah lepas sembahyang raya segala... as usual haruss lah ade sessi bermaaf-maafan di pagi hari raya kann... sekaliiii sesssi tu aku tak merasai utk tahun nie... uhuhuuu... nie semua akibat MIL aku yg terlalu eksited biler adik beradik nya semua bakal datang berhari raya di rumah nya... so pagi tu en. teman dah ajak nak salam2 sambiil bergambar.. tapi my MIL reject sebab dia terlalu sibuk didapur...  pastu MIL 'halau' en. teman gie ikut rombongan kawasan block kat kampung tuu... huuuuwwwwwwwwwaaaaaaaaaa!!!  lagi lah bertambah sadiss!! kesudahannyaa... nan hadoo gambar dipagi hari raya... gambar takde tu aku tak kisah dan hiraukan lagi.... yg aku sedih tu sessi mohon maaf dengan MIL bersama2 en.teman tak dpt dilakukan... walaupun kami repeat balik kemudiannyer... tapi feel dia tu tetap tak akan sama cam dipagi hari raya tuu... kalau antara kami laki bini memang tak kisah sangat dipagi raya tu sebab lebih feeling mintak maaf secara sendirian berhad tanpa org2 sekeliling.. hehehe.. ye lah terasa bebas utk perkatakan apa sahaja kann... dan nak pelok erat2 pun tak segan sangat... :p

Aku rasa cam aku tak berlaki & tak berfamily jerk pagi tuu... hahaha... tapi takpe lah.. aku anggap tuhan saja nak kasik aku merasa camne gaya nya keluarga berjauhan..... gitulah gamaknya kot kan... sobb.. sobbb.. Selalunya MIL aku tak camgitu... dia ok jer.. tapi tu lah... maybe dia terlalu eksited (which diperakui sendiri oleh anaknya en.teman..) sesangatt nak buat preparation bagi adiik beradik dia yg bakal datang nanti.. ye lah.. nie like first time hampir secara majoritinya adik beradik dia nak turun beraya dirumah yg ala-ala baru tuuu.... so tu yg dia pun cam kalau boleh nak make it the best kott... takpe.. aku paham.. aku kan menantoo hantoo yg understanding! ngagaggagaa.... :p

Yg en.teman pulak biler dah pegi ikut rombongan tu.. memang takkan balik sampai ke petang lepas Asar lah gamaknyer... Rombongan tu memang acara tradisi setiap tahun dikampung tuu.. dioarg lepas jerk sembahyang raya akan buat rombongan dari rumah ke rumah.. sampaikan en.teman kata dah tak larat2 nak makan dah.. pegi pun buat syarat pergi jerk....

Tapi dalam pada sadis2 tuu... aku tetapp happyyyy! happy sangatt coz memang meriah umah MIL tahun nie... biler dpt bertemu majority family besar en.teman.. en.teman dah takde atok nenek.. kalau ade confirm kiteorg semua balik Bagan Datok umah arwah  nenek.. so now it looks like every year umah MIL akan jadik cam umah arwah nenek kat Bagan Datok... sebabnya umah MIL jerk satu2nya dlm adik beradik dia yg masih dalam suasana kampung... yg lain semua cam kat kawasan bandar sikit...  Itupun yg menjadikkan lebih kuat semua nak berkumpul tu sebab MIL dah besarkan sikit umah dia... so lebih selesa lah biler dah reramai tu kann... dah baring ke.. nak tergolek keerr... memang ade jerk ruang! hehehee....

DSC_0585 copy
bergambar kenangan bersama sebahagian keluarga besar en.teman!  btw, nie lah ruangan tambahan baru yg MIL buat..

DSC_0575 copy
ni ruangan rumah lama yg tersedia ade... so leh lah lepaking kat bahagian baru dan jugak di bahagian lama... :)
Walaupun ade sedikit sadis dipagi hari raya.. tapi aku tetappp happy!  Happy MIL masak food yg gorjes2... tak berhenti aktiviti makan dan makan dan makann sesajaa... pastu harap2 every year leh dpt berkumpul reramai camgini lagii... tapi yg pasti akan ku pastikan sessi official dipagi hari raya tu perlu ade didulukan!  if not my MIL.. anak menanto hantoo kamoooo nih merajukk aahhh takmo dah balik kampung besout lagik! ahahahahaa...... :p  Ye lah.. serious.. kalau nak bersama-sama dan bergambar kenangan berbaju lengkap pun semuanya dipagi hari raya jerk punn kan... lagipun kalau dah lewat2 mesti dah takkan ade nya nak pakai baju raya ke apa ke... so dengan ini tiadalah gambar kami anak beranak dipagi hari raya... sib baik lah en.teman dah ade by petang raya tu.. so dpt lah rakamkan gambar kenangan bersama-sama... :)


10 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

sama la jeng...tahun nie aku moody sebab buat pertama kali dalam hidup pagi raya bukan kat umah mama..uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...nangis....sentap...terus xbrapa ada mood nak bergambar...

Anum said...

seronoknya tgk gambar raya

Mimy Hamid said...

aku pun nak luah gak ni tak terluah...sadis gak lagi la raya di perantauan terengganu...aku tak biasa...MIL aku ni org kg..peel dia lain sikit...aku ni dah biasa family bergedik kamera...so bila aku ajak bergambar diorang kata wat pe tak penting...sedih pulak aku...kan kenangan ...so aku jd menantu hantu jap....terus tarik megat gambar kemain...lepas geram beb...heheh...adat la kan..

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

ekekekeeeee majok...tak per laaa ader satu pic yang ramaiii tak hingat dunia tuuu kire terakam la gak...cerita ttg raya mil...

NeenaAnuar said...

Pepel:
ooo.. ko beraya umah mertua kaaa beb?

NeenaAnuar said...

Anum:
hehe.. TQ sweetie! :)

NeenaAnuar said...

Mimy:
alahai siannyer ko beb.. takpe2.. banyakkan bersabar yer.. memang gitulah kalau dah berfamily besar nie.. macam2 ragam kan.. kite jerk nak kene pandai sesuaikan diri walaupunn tersentapp kengkadang tu yer dak? hehehee..

NeenaAnuar said...

MYA EL QAYREENA AZRYAN:
betoi2.. sib baik lah ade gambar yg satuuu ituu.. kalau tak mauuu tambah meroyann gamaknyer! uhuhhhuuuu....

mekchu said...

ohh... patutlah lain macam je background nye.. sama2 lah bersedih kita ni ye.. tp skang dah boleh senyum balik kan kan kan..

Mardiah Diana said...

Wahh..meriahnyer raya..suka tengok gambar2 hari raya sahabat blogger..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails