COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, March 22, 2012

2 Kali Percutian Di Strawberry Park Resort, Cameron Highland!


Ampunn ya ibukk ibukk.. bapakk bapakkk.. sebab aku lambat update siri jelajah percutian aku ke Cameron Highland nie! well korang cam tak kenal gonjeng nie kann...  citer2 basi memang cukup terkenal di I'm Yourss nie! hahaa... :p

Ok lahh.. dari aku tak cerita langsung.. baik aku cerita... walaupun dah 2 kali aku berhornymoon di Strawberry Park Resort Cameron Highland nie!  First time pegi ke resort nie last year waktu anniversary aku yg ke-6!  Pegi just stay for 2 Day and 1 Night! nie memang plan bapakk last minit gilerr.. actually tak plan langsung pun... kebetulan date anniversary aku jatoh pada hujung minggu.. so mula lah aku gedik pikir mana lahh nak pegi pada tarikh anniversary tuh! walhal awal bulan dah berhornymoon kat Sabah... ikutkan pegi Sabah tu memang nak pegi during date our anniversary tapi apakan daya tarikh anniversary aku nie memang akan jatuh during school holidays! so itu yg terpaksa pegi awal dari tarikh anniversary!

So biler tiba tarikh anniversary.. mula lah terkulat kulat fikir nak ke mana pulak lahh pada tarikh tuh!  nak pegi makan dah naik busan.. so since date anniversary tuh jatoh pada permulaan cuti sekolah.. so aku budget tak ramai lah kot org lagi nak naik ke Cameron tuh! and memang betol lah.. kurang org lagi masa tuh...

Utk first time pegi ke Strawberry Park nie.. aku purchase directly ngan hotel jek terus.. aku search kat official website dia nie... and tengok2 boleh lah dpt bilik yg paling murah.. Studio Suite at rate of RM287.70 nett without breakfast!  so pun purchased lah secara online 3 hari sebelum aku ke sana!  Actually tujuan asal aku ke sana adelah bukan nak bercuti dengan merehatkan diri pun... tapi kami buat satu activity yg belum kami berdua buat sebelum2 nie.. buat apa?? buat photo shoot session ala2 post-wed lah gituhh! serioussly gedikkk kan?? hahaha.. dah 6 tahun kawin baru gedik nak wat photoshoot! lantakkk laaaaaaa.aa. I sukerrrrrrrrrrrr I buatt lahhhhhhhhh!!! :p  

So tuhh yg terpaculnya entry teaserrr yg ITU, yg INI dan yg ITUINI!  Citer nie pun dah terbantoottt dah kekdahnya!! ye lah.. gambar stock ribann ribann tuuuuu.. belum sempat lagi nak pilihhh.. nak wat collage cantik2.. adoiyaiii.. takpe2.. akan aku pastikan en.teman siapkan tugasan dia tuh nanti! dah siap aku sambung tempekk kat sini ek! :D

Now aku nak sharing2 dulu pasal Strawberry Park Resort yg gorjes nie!
Seriously aku jatuh cinta pandang pertama pada resort nie biler aku tengok drama Nora Elena! kan diaorg gie hornymoon kat sini kan? aku tengok bilik diaa.. waaaaaaaaaaaaaa.. santekkkkkkkkkkkk nyaaaaaaaaaaaaa!!!  Aku pun start lah menggOOgle! memang boleh KIV resort nie!  so tuh yg biler nak wat photoshoot tuh aku terus teringatkan resort nie!

DSC_0108 copy
Resort nie dah lama gilakk!

DSC_0113 copy
tapi location dia bestt.. atas bukit!  so jauh dari kesibukan main road!

DSC_0110 copy
main area of Strawberry Park!  Utk bilik Studio Suite.. location dia kat building belah kanan gambar nie!

Basically Studio Suite nie bilik yg paling murah and dia punyer view mengadap parking lot & main lobby hotel!  Tapi kalau ko dpt higher level should be ok sebenarnye! dia ade 4 tingkat kan? kalau korang dpt duduk tingkat 2 ke atas will be very nice! kalu bawah sekali cam kurenggg sikit lah view dari balcony dia!  Nanti aku sharekan view dari balcony Studio Suite nie ye!  Skg aku nak bawak korang terjah bilik Studio Suite nie dulu!

DSC_0798 copy
Ni lah dia bilik Studio Suite! sumpahh waktu aku ngan en.teman melangkah masukk jek ke dlm hotel nie.. kiteorg berdua like waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa................ cool nya bilik nie!!!

DSC_0806 copy
tolong jgn salah paham!! COOL maksud aku disini bukan sejukk sebab dah sememangnya lah ko duduk kat CH nie sejukk!  tapi maksud COOL aku tu adelah disebabkan interior features hotel nie!  dengan keluasan nya.. dengan setting bilik dia.. dengan langsir dia.. color black and white tu sangattt cool to me! aku sukerr sgt2! dia simple but awesome!!!  lagi rasa awesome biler bayar pada harga yg berpatotan! to me by paying RM287.70 without breakfast.. hotel nie sangat2 recommended utk korang terjah and have a good stay! seriously... it's really worth it!!!

DSC_0809 copy
See.. kalau ade anak.. tak yah amik bilik lain.. bentang totoo pun dah sempoi dah.. but melainkan lah kalau korang nak ehemm ehemmm! :p

DSC_0810 copy
basic TV channels, small fridge and cute wardrobe good enough for me!  dan yg paling penting adelah bed & pillows yg superr duper awesome!!!

DSC_0804 copy
jom aku bawak masuk toilet pulak!  toilet paling pentingg.. salah satu kriteria utama aku dlm pemilihan hotel!

DSC_0803 copy
memang super bersih! tempat shower dia tersorok sikit... cuma satu lah aku perasan dia ade bubuh stool kecik kat sisi ruang toilet nie.. serious aku confused sat.. adekah perlu aku duduk disitu sambil melihat en.teman sedang memulaskan isi perotnya????
T___________T

DSC_0811 copy
Ok.. nie view dari Balcony bilik Studio Suite aku.. di tingkat 2!

DSC_0817 copy
memang bestt lepakingg kat sini.. baik siang mahupun malam!! superr tranquil!

DSC_0272 copy
Mula2 biler dpt bilik nie diaorg kata bilik nie mengadap parking and main lobby.. aku cammmmmmmmm tak berapa rasa nak syok lah.. tapi biler dah check in.. tengok pada view nie dari balcony... hurmmmmmmmm.. not baddd!!! aku sukerr coz ade pokok rhu, bukit & langit yg indah utk aku lihat!!

Sesungguhnya percutian selama 2 hari 1 Malam di Studio Suite Strawberry Park ini tidak mencukupi!  ye lah.. wat kerja2 shooting menyutingg jek dah kill our time to enjoy the moments there! padan mukeee!! ko nak sangat kan?? hahaha.. 

Tapi tak mengapa! lepas pulang dari sana.. selang beberapa minggu aku tengok ade offer kat MyDeal! waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! best gilakk jugak offer dia!!!!

Haruss lah aku rembatt sebab harga nya sungguh berbaloi!!
You just need to pay RM230 for 2Days 1Night stay.. which is inclusive of breakfast for 2 person.. then you can have FREE Upgrade to Tioga Deluxe Suite!!!
So aku pun beli lah 2 kupon di MyDeal nie so that I can have 3Days 2Night stays!  by the way... utk pengetahuan korang.. nie lah pertama kali aku beli voucher dari sources camgini.. sebelum2 nie selalu tengok org dok menggila shopping kat GroupOn.. MilkDeal and MyDeal nie.. and now its my turn! hehehe.. sumpahh I terujaaaaaaa youu!!! :p

Since dia kata Free Upgrade tu only available during stay in the month of January 2012...  so aku pun decide pegi lepas cuti Chinese New Year hari tuh!  Weeeeeeeeeeee.... Here we go for second visit to Strawberry Park Resort Cameron Highland!

DSC_0024 copy
Nie lah dia Tioga Deluxe Suite!
dan suite jenis ini lah yg digunakan dlm slot drama Nora Elena!

DSC_0022 copy
of coz the lagi tinggi skit grade bilik ko.. lagi better sikit interior dia yg ko akan dpt!

DSC_0023 copy
gilerrr lagi luas square meters bilik tioga nie! siap ade sofa! oh loikkee it so much!

DSC_0029 copy
aku suker sangatt ngan wallaper dia yg warna kelabu tuh! dan jugak wallpaper berlatar belakangkan boh tea plantation tuh!    

DSC_0030 copy
Actually kat situ laluan ke toilet! jom kite terjah!

DSC_0025 copy
of coz toilet dia pun lain sikit dari bilik jenis studio suite tuh!

DSC_0027 copy
sumpah luass nak mammmss!! Kan best kalau umah aku seluas ini toilet nya!! ohhh syiookkk nyaaa!!!

DSC_0232 copy
ok now kite terjah dibahagian balcony bilik jenis Tioga nie pulak!

DSC_0234 copy
Bilik nie jenis dia.. dia di block lain.. which is membelakangi bilik jenis studio suite tadi..  so view dia adelah hutann sehutan hutan nya! ok lah.. not bad jugak if you really want a quite and greeny environment!
Actually kan.. resort nie baru jek diubah suai secara 100%!  dulu bilik dia lain gilerrrr... lebey kurang camgini lah gambar bilik dia!

*tQ mr.gOOgle*
Jauh beza kan??  kalau aku lebih suker yg stylo skg nie berbanding yg dulu... so overall to me.. this resort is fantastic! aku memang sukerrr!! kalau ke cameron will stay here over and over again rasanye!! sebelum2 ni aku kalau pegi cameron selalu stay Free of Charge jek.. coz dpt apartment Maybank en.teman.. tapi now dah tak suker dok situ dah.. sbb bisingg lah.. dia punyer apartment kat depan golf course tuh.. Apartment Villa Dahlia tuh.. owhh.. tension sungguh kalau memalam.. bisinggg ngan mat mat rempitsssssss!! so tak tenang.. that's why aku tak kisah kalau kene bayar pun.. so better dptkan ketenangan yg berbaloi ngan stay kat Strawberry park nie!  Nak2 pulak kalau dpt promotion price camgini.. lagi lah berbaloii balooii rasanya! kalau tak salah akuu hari tu Matta Fair diaorg buat promo jugak.. around RM200 nett for Studio suite rasanya.. tapi aku tak beli sbb banyak tempat lain yg harus aku terjah dulu.. lagi pun resort nie no hal.. kalau takat nak terjah weekend ok jek.. biler ade promotion kat mana2 just grab it! memang sesuai sangat utk menenangkan minda dan stress bekerja through out the week! :)

*Strawberry Park, berapa ko nak bayar aku wat promo free nie? takpe kasik bilik free satu malam pun jadik lah! :p*

DSC_0032 copy
duduk kesorangan menonton TV adelah mengundang kebusanan!

DSC_0039 copy
duduk mengelamunnn sensorang pun boring jugak!!!  waalauuuupunnnnnn.. tersenyumm....

DSC_0035 copy
berdua itu lebih baik.. tak tengok TV pun takpe!! janji I tengok you.. you tengok I.. ehemmmmmmmmm!!!!!!
*feeling Seth-Tan & Nora Elena*

DSC_0040 copy
Kau & Aku!!!!

DSC_0049 copy
Aku cinta kamu kerana kamu suker menyakat ku!

DSC_0050 copy
Dan kamu suker pada ku kerana mulut ku yg tidak bisa di Mute kan!

DSC_0061 copy
Dan akhirnya kite tetap teguhh diatas sekatil setilam dan sebantal!
*cukup ganass tak gambar nie? :p* 
Dah baring tuh maknenya dah malam... so sambung story berikutnye di lain entry ye!
 

19 comments:

mama tisya said...

kalo bli thru mydeal sure dpt murah..nk2 plak leh upgrage free kn...suka tgk korang berdua ni suka posing2 mcm2 gaya...hehehe

Pepel BoNda AmaNi said...

ehem2.....sabtu nie adalah hari ke 100 aku pantang...adakah aku kena ajak dedi ke CH...wakakakakakakaka...

ibuhebat said...

wahh.. memang dah fully refurbish la hotel ni. last saya stay tahun 2005, sebijik mcm dlm gambar yg lama tu.. hehe.. sekarang lebih moden dan urban gitu ;)

shuhadah Zainol said...

hahaha..bestnyeee..nak gi honeymoon kat CH gak la nanti..:p
eh nak gi Pulau Redang la... eh..nak gi Sabah la...hahaha....:D

Gieyana said...

sweet!

kazmyra afkar said...

mak aiiiiiiii bestnyaaaaaaa.... hari tu pergi sewa apartment je, tapi tak la bising sunyi jugak.. lagipun ramai2.. tapi yg ni berdua mmg lebih baik.. tgk bilik je mcm tak mo balik.. wakakaka

Iryani Noor said...

nehehe dulu time animun kitorg pun dok sini...
bilik mmg super beso, leh main lari2, nyorok2.. kekekeke....

Ann said...

yeaa..entry yg dicari2 dh muncul..makin xsbr rs nk g bercuti2 ni...

wAnNy said...

akhirnyaa,,update jugak..heheh..
tp bilik mmg cantekk,,puas hatiii ;)

Mimy Hamid said...

clap handa...superb nya resort ni ..aku punya la ingat strawberry park mahal giler...ko pandai review beb...sila amik perhatian pihak hotel yer

eesyaheera said...

Waaah boleh feeling ala-ala Nora Elena gittew!

Wanie Abdul Wahab said...

mmg superb la resort ni pn neena.... mmg th plan nak g CH ujung bln april nie... bila bc ur entry, rasa nak zaassss terus ke sana jer... btw, tq for the info dear :)

~Beb~ said...

Seriously ctk gile hotel nih.. Tq info :)

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

♥ Vna ♥ said...

hi dear...tgh blogwalking jumpa entry nie

mmg super duper best strawberry park nie and ai pun beli kat mydeal jugak :-)

cik pinkmoon said...

nora elena + seth tan:))
salam perkenalan dr cik pinkmoon:))

Sheherazade said...

sweet,cool la anda n suami
inspired :)

Myra Jay said...

TQ sharing.. :)
MJ akan ke sana Ahad ni, dapat free bilik TIOGA Deluxe tu..
Tak sabarnya nak p :D

mummy said...

nice info TQ

Kenari Putih said...

Best gila review strawberry park ni. Mmg tringat drama nora elena kan. Paling best bab space selesa anak2 nak lari2 n main2 mainan. Memang bebaloi la stay sini bila pergi ch

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails