COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, March 30, 2012

Ayam Penyet AP KegemaranKu!

Saya adelah peminat fanatikk Ayam Penyet AP!
Dah banyak kali makann... nak kata ratus kali tu sumpah tipu.. tapi aku rasa adelah dah lebih dari 15 kali makan dah kot aku kenal ngan si Ayam Penyet AP nie tapi baru hari nie nak potpet kat sini!  Gambar2 nie pun dah upload lama.. punyer lah terperukk dlm draft box berbulan bulan lamanya!  

DSC_0093 copy
Memang seriously terbaekk Ayam Penyet AP nie!  sangat2 menepati citarasa aku yg sangat cintakan Traditional Indonesian Cuisine!

Ayam Penyet AP memang ade banyak cawangan!  first time aku cuba Ayam Penyet AP nie kat WangsaWalk!  memang marvelous lah outlet nie.. you wanna know why? coz kat WangsaWalk kalau bagi portion ayam dia memng puas hati! serious tak tipu.. so far dah banyakk kali aku pegi makan kat WangsaWalk.. tak pernah lah ayam dia tetiba menurun jadik saiz kecik!

Ni aku nak habaq kat korang.. aku pernah try sekali makan kat outlet KLCC.. ayam penyet AP yg located kat Signature Food Court.. perggh.. memang dasarrr KLCC kann!! memang  kaki cekikk darahh jerk keje nya!! harga makanan memang lah sama.. tapi dia boleh pulak downsize kan saiz ayam tuh! seriouss sumpahh kecikk cekedinggg ayam dia ok! mintak dada pun macam mintak kepakk jek! Sekali aku cuba pastu tobatt dah aku tak pegi lagi ke KLCC tuh! aku teringinnnnnnn macam mana sekali pun nak makan Ayam Penyet.. confirm aku terjahh ke WangsaWalk jugakk!!

DSC_0096 copy
Yg palingg gorjess dlm set ayam penyet nie adelah sambal dia yg super duperrr power!!!  seriously memang sangat2 menepati citarasa aku yg giler kan kuasa kepedasan tahap maximaa!! sapa2 yg tak kuat pedass memang boleh tahan  melecurr gak lah makan sambal dia nie!

DSC_0097 copy
aku suker gak order dia punye set gado2.. kuah dia tuh pun boleh tahan berapi tuhh! pergghh! memang meleleh!!!

DSC_0100 copy
hhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmpppppphhhhhhhh!!!!! 
Sedappppppppppp nyaaaaaaaa!!!!!

DSC_0103 copy
dan air favorite kami adelah Ice Lemon Tea!
satu2nya kedai yg aku suker minum air nie! selalu kalau pegi kedai lain mintak ice lemon tea nie dok rasa teh jek pahit ketong!! lemon nya entah kemana! yg nie memang seriously awesome!!
Aku pernah lah try sekali Ayam Penyet Ria tau.. Ria punyer Ayam Penyet memang tak sedapp pada aku! seriously tak leh nak challenge kesedapann.. kemantopan.. kegorjesann Ayam Penyet Ria!  baik dari segi sambal nya.. mahupun ayam nya jugak!  so kalau korang yg kuat makan pedas.. boleh lah cuba Ayam Penyet AP nie ye! :)


17 comments:

- AZIE - said...

first time mkn ayam penyet, rasa mcm OMK, pedas sungguh dia punya sambal..memg xleh tahan, tp sbb ayam tue sedap,mknla jgk kasi abis smbil telinga terasa bhg kepanasan..

Pinkjambu said...

haah le, hat yang kat prima gombak tuh pon ayamnya kecik coit, beno ler, kat wangsa walk jah ayamnya puas dimakan..

Unknown said...

kak neena...try wong solo plak...best jugak....=)

Anum said...

sedapnya

mama tisya said...

try mkn kt wong solo sedap gk..tkpn kt waroend penyet curve

Miss Moon said...

moon pun suka ayam penyet Ap sambal pedas meletop ...lepas siap makan rasa cam angelina Jolie bibir ke terus terjuih n watershine gitew ...hahahhahaha

dasar pedas tew la yg kasik makan berselera tew .....( walhal ai nih dasar kuat makan harg harg harg )

tgk gamba u nih terus rasa balik nanti nak gie makan jugakssssssssss

shuhadah Zainol said...

mmg sedap kan kak...dah penah makan.. sambal dia..fuhhh.. menyengat.. btw, bakso dia pon sedap tau.. tp, dah lama x makan.. terus rasa teringin..huhu..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

baru lepas makan ayam penyet ria kat depan wangsa walk....

xboleh lawan ayam penyet wang solo.. dan tempat dia macam menyeramkan jer...

lepas ni nk try la plak ayam penyet AP ni

Mimy Hamid said...

haah aku pun suka AP dari Ria...AP ni pedas dan berasa..walau ada tax kan hihi

~Beb~ said...

Adola!!!! Lapo

Anis Azalea said...

neena, ada satu cwgn br buka kat bdr baru ampang. cer try kat sana pulak. dekat je dgn umah. deretan dgn kawasan pasar malam la..besar la restoran dia tapi aku tak try lagi. hehehe

eLLy said...

pernah cuba kat KLCC ... kat wangsa walk lom lagi.. harus di terjah

Siti Nor Aini said...

hey hai . i`ve invitd you personaly to join my contest .

Unknown said...

kite pun selalu mkan kat AP nie....kat Wangsa walk nie :)

Dee said...

tak pernah try..tp akan cuba..hehehe...

MiYOKO SuKi said...

my fav too...

drooling...drooling...

Wahidah said...

alahai kak neena buat wai telan liur la kak..sbb wai mmg tgh aim nak cr ayam penyet before fly ne...aduhai..kt mlk ne kt mn eik ade ayam penyet...mcm tk de jerr..:(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails