COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, March 21, 2012

Birthday Gift for En. Teman Selama 2 Tahun!

Aku sebenarnya utang hadiah b'day dia dari tahun lepas lagi! even gift utk anniversary last year pun tak settle lagi! muahaha.. ehh.. jgn nak salah kan aku ek!  dia yg bile aku tanye nak apa.. ckp dia sendiri pun tak tahu nak apa!  kiteorg mana ade stok kasik hadiah surprise2.. style kiteorg pegi beli sama2.. kalau suke baru beli..

Puas lah aku nie tanye nak hadiah apa.. memang lah bukan wajib kasik pun hadiah2 nie.. cukup dah kalau ikutkan apa yg dah ade... tak semestinya tiap kali birthday.. tiap kali anniversary kite nak kena kasik something kan.. tapi pada aku lah.. kasik2 hadiah di hari kelahiran & anniversary nie salah satu cara kite tinggalkan kenangan pada org yg kite sayang!  cam aku.. till now simpan jam tangan & gelang tangan pemberian arwah mak aku sempena b'day aku yg keberapa entah.. tak berapa nak ingat.. tapi biler now mak aku dah takde.. biler tengok balik barang2 tuh.. teruss rasa sayuu... gembira... teruja.. semua ade.. hadiah tu jek lah kenangan yg ade antara kasih sayang aku ngan mak aku... so pasal tuh lah aku memang tak akan berhenti memberi tanda penghargaan pada org2 yg aku sayang...

Tapi masalah ngan org tua sekatil sebantal ngan aku nie... bile aku tanye nak hadiah apa.. ko tahu dia jawab apa?? "I tak tahu nak apa lah.. kalau you tanye I.. yg betol2 I nakkan body camera yg baru jek!" Perrrrrrgggggggggggghhhhhhhhhh!!! ko tengok sekali permintaan dia! memang betol lah org kata org lelakisss nie kalau dia punyer shopping.. memang sumpah mengalahkan org pompuan kemahalannya!

Aku tanye naper nak beli body camera baru? D90 yg dok ade tuh dah tak elok ke?  dia kata bukan tak elok.. tapi dia nak upgrade.. alah.. ibarat ko guna kereta kancil then nak upgrade naik kereta honda lah gitu lebey kurang.. so aku pun start lah selidik.. tanye betol2.. apa beza D90 & D300s (camera baru yg dia nak beli).. dia kata, dari segi performance of coz lah D300s lebih mantop.. dari segi shutter lah.. focusing lah.. quality gambar pun much better sikitttt lah dari D90.. and D300s dah jatoh dlm category Professional berbanding D90 yg hanya dlm category semi-Pro!

So lepas aku dah investigate.. baru lah aku cam setuju sikitt lah dia nak beli body camera baru... lagi pun dia bukan nye nak upgrade saja2.. memang berguna utk business part time dia tuh.. mula2 tuh dia nak beli as second body.. nak simpan kan D90 tuh.. tapi aku ckp.. kalau tak tolak D90.. sempuuuuuuuttttttttt jugak lah nak beli second body at price yg agak kebabommm!!! dah lah tak masuk lens!  harga body jek dah macam harga waktu kami beli D90 dengan kit lens lebih kurang 3 tahun yg lalu.. time tuh D90 bapak mahal!! skg nie sapa2 jek dah mampu milik D90!

Lepas dah timbang kati.... maka en.teman pun setuju lah yg dia nak let go D90 dia tuh.. dengan jual D90 yg dah terlaluuuu banyak berjasa pada dia dan aku jugak (ngeh.. ngeh) maka dpt lah en.teman baby baru kepada pengganti D90 tuh! 

Hello!
I'm NIKKON D300s!
Actually dari tahun lepas lagi dia dah booking D300s nie... tapi punyer lah lama nak tunggu Nikkon Malaysia nak ade new stock for this camera.. end up sampai jugak.. and the best part org kedai call tepat2 sehari sebelum b'day en.teman.. maka apa lagi.. aku ckp kat en.teman ini adelah hadiah buat anda! haha!

Kalau ikutkan dia nak beli sendiri camera nie.. tapi aku lah yg pening.. memang dah tak tahu nak kasik dia apa.. bile aku tanye dia nak jam baru tak? nak spec mata baru tak? nak baju baru tak? semuanya dia kata "takpe.. tak payah lah dulu.. semua tu I dah ade buat masa nie!"  Itu cuma pakat kata aku tak tanye Nak BINI BARU ke tak... kalau aku tanya agak2 apa jawapan dia ek? kot dia berani bagi jawab NAK.. memang dia tempahhh satu kegelapanp masa depan dlm hidup dia lahh! muahahahahahaa.. :p 

So utk tidak terus aku pening kepala nak kasik dia hadiah apa.. aku ckp biar lah D300s nie aku belikan utk dia sempena hadiah birthday tahun lepas membawak ke anniversary tahun lepas dan jugak membawak ke birthday tahun nie.. haha.. amik kauu.. hadiah 3 in 1! ye lah mahall.. so kasik satu hadiah cukup! :p  Tapikan ade satu syarat tau.. aku ckp kat en.teman dia perlu bayar dulu ngan duit dia.. nanti bulan2 aku bayar balik secara ansuran! ahahaha.. aci tak?? :p

Inilah set D300s yg en.teman beli.. lens yg guna utk D90 dulu semuanya boleh diguna pakai utk D300s nie pulak!  yg MBD10 tuh adelah battery grip! yg D90 punyer battery grip tak leh fit in kat D300s nie!

Good bye D90!
*sedey*

Welcome D300s!
Ikutkan memang sedeyy gak nak lepaskan D90 tuh.. sbb dia tak ade apa problem pun.. in fact still in good condition.. tapi apakan daya... kalau nak maintain 2 body ibarat like maintain dua isteri! So cukup lah setakat ini aku di'madu'kan oleh en.teman!


barang baru.. sama lah cam bini baru.. kalau boleh time mandi & berak pun nak bawak sekali! eeii.. nyampahhhhhssssssssss!!!!


12 comments:

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

beshnya...kak

shuhadah Zainol said...

hihihi..bestla en.teman...dpt hadiah mahal tuuu...

ini menguatkan lagi keinginan shu nak hire neenaanuar as my OP nanti..hehehehe...

Miss Moon said...

D300 nih mmg terbaek neena ...k moon pun pakai yg nih tp ari tew shutter jam nak nanges jugak la mengenangkan harga nak tukar shutter baru hu huuuuuuuuu

bak kata org lagi besar keter mmg sedap pemanduannya tp kalau rusak mmg sedap jugaks membayarnya hahahhaha

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

seronoknya....

tak ada ke orang nak belikan untuk saya??

tak ada la jawabnya hehe

Unknown said...

Hamboijhh!! Siap bawak tido! How cute!

Fafau de Craft ( Zana ) said...

bestnya dpt hadiah ini....nk jugakkkk! :)

kazmyra afkar said...

wow d300s.. komainnn.. berapa harga kak?

eLLy said...

3 in 1 fuhhh gigil gak la nak kekuarkan modalnye :-)

Dee said...

wah..sure dia seronok giler..gambar neena pun confirm lepas ni lagi meletup..

mrspuex said...

D90 dh letgo ke?

mama tisya said...

klakar la citer neena ni..en teman byr dlu pastu neena byr ansuran ek..hehehe...

Pepel BoNda AmaNi said...

besday aku nanti nak jam nyek..ala xmahal guess jerk pun...wkkakakaka larikkkkkkkkkkkkkkkkssssssssssssss

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails