COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, March 13, 2012

MAAF Sekiranya Aku Pernah Mencemuh Kamu! Tapi...

Susulan kisah Ibu lumpuh yg ditinggalkan disebuah hotel hujung minggu lalu...

Maaf sekiranya entry aku yg ini berbunyik agak kasar.. berbunyik seakan nak menghentam seorang anak yg meninggalkan ibu nya dengan sengaja disebuah hotel budget tempoh hari!  well as normal human being.. aku rasa it's quite normal utk bersifat sebegini biler dengar berita yg sebegini...  tetapi aku masih punya sekelumit fakta yg ingin aku ulaskan selepas mendengar penjelasan si anak dlm video terbaru dari MetroTV nie!  


Aku terfikir sendirian...

Berdasarkan fakta logik akal kepala hotak sendiri....

Aku comparekan kata-kata si Amir (anak) nie dengan statement tokey & penjaga hotel tempoh hari.. statement si ibu aku takmo compare coz dia dah tua.. so I guess dia dah jatoh dlm kategori nyanyuk!  Cuma apa yg membuatkan aku terfikir adelah... kalau ia pun si Amir nie sakit.. kenapa tidak diberitahu perkara sebenar pada tokey hotel tu sendiri since dia memang dah berniat nak letakkan ibu dia di situ?  pahammmm yg mak tu takot tinggal kat umah flat yg dia diami.. tapi kenapa pulak waktu nak tinggal kan mak dia kat hotel tu.. kenapa dia tak explain kat tokey atau penjaga hotel tu yg ko nak tinggalkan mak ko kat hotel tu buat sementara waktu coz ko sakit.. nak gie dapatkan rawatan.. sbb dari apa si Amir nie ckp dia memang nak tinggalkan anak dia kat hotel tu sebab ade org boleh tengok2 kan emak dia.. tapi yg aku pelik.. kenapa tokey & pekerja hotel tu ckp macam seolah-olah tak tahu menahu tentang yg si Amir nie nak tinggalkan ibu dia tu buat sementara waktu sahaja?

Pada logik akal aku lah.. kalau betol dia dah bagi tahu perkara yg sebenar pada tokey hotel tu.. yg dia memang nak mintak tolong pihak hotel tengok2 kan mak dia sementara ketiadaan dia dlm menerima rawatan.. aku rasa takkan lah pihak hotel sampai nak mencarik dia? kata tokey hotel sampaikan call semua tak berjawab handphone nya! or else now aku harus berfikir on the other way round.. maknenya tokey hotel tu lah yg menipuu sekarang nie???  Tapi kalau betol pihak hotel menipuu by saying tak tahu menahu kenapa si Amir tinggalkan ibu dia kat hotel tu macam tu jer.. maknenye memang hotel tu lah yg putar belit citer skg nie ek.. hmmm...  tak dpt duit.. so kata tak tahu apsal si Amir tinggalkan ibu dia kat situ...  sbb kalau pihak hotel tuh tahu yg si Amir nie pegi wat operation... kenapa dlm video MetroTV waktu interview dia tu tak ckp langsung yg Amir ade ckp dia nak pegi buat rawatan?? so takde lah satu malaya kecoh yg seorang anak tinggalkan ibunya begitu sahaja!  So sapa yg menipu skg nie?  Ke MetroTV tak publish cerita yg sebenar utk membuat cerita sensasi???  Wahh!!! semakin banyak kemungkinan yg berlegarr dikepala hotak aku skg nie! :p

Kalau aku di tempat Amir.. dlm video terbaru yg dia jumpa mak dia nie.. memang aku ckp kaawww kaawww punyer.. aku mesti terangkan kat mak aku yg aku dah pun bagi tahu kat pihak hotel.. tolong tengok2kan mak sampai saya sihat sbb saya nak pegi dptkan rawatan mata... then lagi best.. mintak panggil pihak hotel tu sekali utk dptkan ulasan sebenar di depan Amir & mak dia jugak.. baru best!  tapi yg pelik dlm video nie takde pulak si Amir explain kenapa dia tak jawab pada panggilan talipon dari pihak hotel?? kalau aku.. aku harus jawabb tuhhh.. penting.. sbb biler tokey hotel ckp call dia banyak kali tapi tak berjawab HP dia.. maknenye tokey tu like dah tuduh dia cuba melarikan diri.. and aku pelik jugak ngan MetroTV.. kenapa tak tanya dan cover story line antara statement tokey hotel & Amir?? ok ok.. aku rasa aku dah terlalu mudah utk disardinkan oleh sebuah akhbar maybe???? T____________T   

Kat sini aku bukan nak carik sapa salah sapa betol.. yg penting alhamdulillahhh.. kes nie dah pun settle.. tapi aku jer yg saja nak investigate sendiri..  aku kan suker wat siasatan ala2 CSI nie! muahahahaha... tapi cuma aku terfikir sendiri pada akal logik aku sendiri jer laa.. kalau kemungkinan begitu.. akan jadik begini.. kalau begini akan jadik begitu.. errmmm... kot aku yg tersalah fahamm... tak mengapa.. aku sentiasa memohon kemaafaan atas kekhilafan diri sendiri!

Kesimpulannya... pada aku.. hanya Allah Maha Mengetahui kebenaran nya!  ade 3 pihak yg mengetahui perkara sebenar kat sini.. Amir (anak), tokey & pekerja hotel dan MetroTV!  it could be pihak Amir dah bagi tahu perkara yg sebenar pada tokey hotel.. tapi tokey hotel nak org carikkan Amir sbb duit hotel tak berbayar so buat laporan sampai masuk akhbar tabloid! or else perkara sebenar telah pun diceritakan tapi berkemungkinan ianya tidak terkeluar di media!  So sapa yg menipu tu.. tanggung lah nanti ye!  kerana secara tak langsung anda penyumbang kepada fitnah!

Pasal tu lah aku nie kengkadang veryyy detail nak mampooss! aku banyak ckp.. membebel panjang-panjang.. explain bukan main detail... org tak tanyer pun aku explain... haaaaa... salah satu sifat aku yg memang takmo org tersalah faham sebenarnye! biler salah faham.. kan mudah utk timbulnya fitnah! itu lah yg aku jaga sangat2 sebenarnye! nak2 pulak dengan org2 yg rapat dengan aku.. demi mengelakkan perasaan prasangka dari pihak org lain.. adelah lebih baik kite memberitahu perkara sebenar terlebih dahulu... berterus terang kalau begini.. begitu keadaannya.. kalau begitu.. begini keadaannya!  mungkin kite tidak dapat menghalang ia sepenuhnya tetapi sekurang-kurangnya kite mengurangkan!

Pengajaran utk aku jugak kes nie.. jgn bumps into conclusions so fast!  it looks like skg nie baca newspaper ibarat baca boleh percaya JANGAN!! tapi seriously aku still rasa kes nie macam something wrong.. kalau dinilai statement dari pihak hotel & Amir.. macam tak serasi bersama!  like ade percanggahan gitu!  Its ok.. always remember Allah is there to identify who is right and who is at fault!  Moga Allah juga mengampunkan saya sekiranya saya tersalah sangka pada sesiapa...

tapi apa pun.. pada aku.. sikap Amir meninggalkan ibunya di sebuah hotel adelah tidak wajar... kerana kite diberikan sebaik-baik akal utk berfikir.. gunakan lah ia sebaiknya.. adelah lebih baik dia menghantar ibu dia ke rumah org2 tua yg mana nasib ibunya lebih jauh terbela! 

#aku rasa aku perlu bertukar profession sebagai seorang peguam!#  


pssssstttttttttttttttt......... NeenaAnuar Giveaway "Aigner & JLo Scent Treasure Hunt!" tinggal lagi dua hari utk ditamatkan... aku masih mencarik jawapan yg betol2 LENGKAP & TEPAT!  pada yg dah join.. TQ so much guys! nanti pada 16 March.. insyallah akan aku publishkan korang punyer jawapan disini ye!  Sekiranya takde siapa yg memberikan jawapan yg benar-benar TEPAT & LENGKAP... maka sistem undian di Random akan dijalankan! :)



6 comments:

shuhadah Zainol said...

yes..setuju ngan kak nin..ade sesuatu yg tersembunyi...

apa2 pon semoga menjadi ikhtibar pada kita semua..:)

suezen said...

hurm....x tau mane yg betul, mane yg salah. ape2 pun lucky kes dh settle. tp still tertanya2...alahai

eLLy said...

Sangat sesuatuu .. as a Hotelier
*Bukan tugas kami untuk menjaga penghuni/pengujung Hotel. kami cuma boleh memastikan keselesaan anda semasa menginap dng kami. bab kasi makan, mandi, basuh berak sesungguhnye bukan tugas pihak hotel.

Walaupun dia inform kat pihak hotel, mustahil hotel sanggup nak jaga. tapi tak tau la.. malas nak komen panjang2 yg penting benda dah selesai .. *ntah2 klu tak masuk surat khabar/tv kompom org tua tu masih di situ*

AIN NAZRI said...

kdg2 akhbar pon pandai nak melariskan berita mereka...

Mimy Hamid said...

pada pandangan aku ini macam propaganda metro je sibuk war war citer nak bg laris citer..dlm citer ni tak pasal pasal amir tu kena buaang keje...kan aniaya orang tu...

Suzana said...

Hahahahahah.... Mmg CONFORMED U R A DETAIL PERSONS... Nway i mmg setuju dgn apa yg u nyatakan... Sebagai sorg insan yg WARAS dgn melihat keadaan Si Ibu yg terpaksa mengharungi keadaan yg memaksa itu amat marah... Hanya tuhan sahaja yg mengetahui keadaan yg sebenar... Kalau setakat Metro ni mmg terkenal dgn Sensasi yg ditokok tambah... Kita boleh baca.. Percaya jgn... Yg menjadi mangsa dosa kering adalah kita yg terang2 ditipu... Maka itu, lebih baik baca Berita Harian atau Star je... Kalo rasa nak baca cerita yg lebih Sensasi, sila2lah menjadi 'org yg amat mudah terpengaruh' dgn Metro News paper... Mcm2 berlaku lately sampai terasa cpt sungguh masa berjln... Sigh..**

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails