COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, July 5, 2012

A Hijab Touch by Elia JejariRuncing!

Saya budak baru belajar.. kalau salah tolong lah tunjukkan!
ngeeeeeeeeeeeeee~~~~

DSC02451 copy
Owh.. malu nyaaaaaaaaa!
*face palm*

DSC02452 copy
Tapi org kata... kalau malu bertanya sesat jalan kan?

DSC02453 copy
ok! saya takmo sesat...
Actually.. Elia waktu mula2 tengok aku dia dah berkata dlm hati dia.. Owh this gonjeng women really need a HELP! hahahaaha.... memang betol punn aku badly need a HELP on wearing hijab yg jenis shawl camgini! Selalunya aku pakai ala2 selendang mak limah nampak rambut kan.. or else yg lagi satu tuh ala2 fesyen TokTi.. yg jenis2 tu senang sikit nak handle.. kalau jenis shawl nie memang kene pandai skit lah nak belit membelit dan menggayakan nya! 

Tu lah.. before pegi karnival takmo belajar kat youtube! budget terror pegi ngan cara belitan sendirian berhad... sekali dah sampai sana baru lah terasa... Oh Ya Allah Ya Tuhan Ku... sesungguhnya aku lahhhhh yg palingg gonjenggg diantara mereka2 yg gorjees berhijab disini! huhuhu... tapi takpeee... ade untung nya jugak di pengakhirannya kan.. bile mana ko dpt personal touch dari someone yg pernah menggegarkan surat khabar seantero malaysia satu masa dulu... :D


DSC02454 copy
Elia ckp tudung jenis nie memang memerlukan pin tudung yg banyak sbb dia licin!

DSC02456 copy
Time belajar kene lah seriousss!! T________T

DSC02457 copy
waktu nie during lunch break.. sempat lah Elia buat tutorial utk aku! hehehe...

Haaaa... baru lah nampak gorjesssssss skitttttttttt!!! :p


DSC02463 copy
Thank you so much Elia!
Love it! ;)

DSC02469 copy
ok ok.. mari kite pose after the make over!

DSC02470 copy
Haa.. baru lah dpt up skit confident level biler tudung dah tak gonjeng lagii! hehehe.. :p

Memang betol laahh.. kalau kite pakai tak betol.. confident level dlm diri pun jatoh gedebukk merudum! ok.. start from now on.. aku kene rajin search in youtube on hijab tutorials!  and also I need to find out which type of hijab that really suit my face!  muka aku nie bolattt! so aku rasa cam tak berapa suaii lah pakai shawl with inner yg melekap kat kepala! hurrmm.. itu yg aku rasa lah.. takpe.. lepas nie aku kene try pakai shawl with inner neck cam yg elia pakai tuh.. dia ade awning skit!  ok takpe.. nanti later2 aku buat comparison with photos.. yg mana satu lebih sesuai for me.. and you guys be part of my judge and give sincere opinion ok? :D

Ok lah.. malam tuh biler dah sampai umah.. since en.teman tak sampai umah lagi dari karangkraf.. so aku bukak shawl biru aku yg gorjes tuh.. lalu aku try lah belit membelit sendirian... almost 1 hour jugak lah aku gigih duduk depan cermin sambil buat praktis lilit shawl! hahhahaha...  

Dan ini lah hasilnya!

DSC02568 copy
penghujung shawl tuh aku selitkan jer bawah dagu!

nie first style.. lepas pada nie aku bukak balik.. and cube lilit utk versi kedua pulak!

DSC02602 copy
ewah! over acting pulak minah nie bile dah pandai main belit membelit.. di belitnya penghujung shawl yg ade bunga tuh ke bahagian atas telinga!

DSC02607 copy
so nie lah 2nd style ciptaan sendiri...

DSC02609 copy
 OK TAK?? OK TAKK???
*tanye ngan bersungguh-sungguh sbb sungguh teruja tetiba leh jadik kera-atip! :p* 

DSC02619 copy
Tapikan.. aku punyer anak rambut banyakk lah sgt! :(

DSC02620 copy
takpe.. about anak rambut tu small the matter.. nanti will carik jalan penyelesaian utk itu..  yg penting sekarang ini adelah....

DSC02632 copy
Yes! alhamdulillahh... dah pandai dah main belit membelit shawl! :p


DSC02616 copy
*nak buat mood eskyen skit*
Jangan pandang ku sebelah mataa! :p

DSC02625 copy
Gumbira nya sayaaaaaaaaaa!!!
*tapi tak gumbira sebab muke giler vavies punyer sunburn! arrgghh.. stresss!!!*

DSC02628 copy
Ayu lah sangat tu??? @___@

DSC02634 copy
Moga dipermudahkan satu hari nanti... Amin!


22 comments:

:: Riri-Fatieha ::~ said...

kak neena kat mana beli shawl tu cantik la...

shuhadah Zainol said...

gorjes sgt !!!

wAnNy said...

hihi,,manis nye akak bertudung..
mula2 mmg pening nk lilit2 ni,cm saya mula2 dulu pon,penyudahnya pakai yg sarung je,,cepat dan ringkas.. ;D

suwara entertainment said...

awak sgt cantik!
bestnye dpt tutor dari elia tu.
both of u r so gorjes!!

Anum said...

arggggg baru comel

Cik Puan Tqah said...

cantikk

-anidaothman- said...

SEGAKKK laa kak.........
xlama dh tu nak behijab insya'allah

my name is ivana said...

awal2 lagi da chantek, nanti kalau belajar betul2, triple chantek gojes la kak neena :)

Mooniqueen said...

Cantiknya sis pakai Tudung... Seriously gojes sangat...

Unknown said...

wah kejab je pandai dah melilit2
ayu gitu.





baju kurung budak utk raya!!
www.bajukurungmurahsangat.blogspot.com

SURIA AMANDA said...

wahhhh...sgt cantik....along dah start kumpul dah..pakai nya x tau la bila..

Gieyana said...

dh pandai dh belit2...:-)

nasaoji said...

hahaha kak, mmg sgt lain dr awal2 tu..xpa, bru2 blajar, kan.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

saya doakan yang terbaik untuk kak neena...

;)

Unknown said...

cantik! cantik! cantik!
tapi kite rase awak kena pakai yang ade awning punye inner / tudung, baru nampak sweet lagi kot.. kite punye dahi same ngan awak.. jendul.. kite tak sesuai pakai shawl dgn awning yg melekap kat kepala sbb nanti nampak macam kak senduk.. awak terus la pakai tudung ek..

Unknown said...

Kak neen..after make over tuh, mmg terserlah kegorjesan kak neen..pakai terus ek kkk neen pas ni (:

mama tisya said...

cantik neena bila berhijab

ellynadyra said...

aku pun byk anak rambut, apa yang aku buat, aku pakai inner yang mcm tudung tuh...so lebih kemas dan anak2 rambut tak kelihatan

Unknown said...

cantik tudung kak neena..
ops..oranya pown cantik hehehheh
alhamdulillah...

Anonymous said...

dulu excited kemain nak pakai shawl neh..skrg ni dah malas...
bawal tetap no.1...;D

Hanis MY said...

Gojesnya! Bestnya event tu!

Lynn said...

Macam kajol pakai tudung..hik hik..comel jer..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails