COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, August 7, 2012

Dejavu Di Kinabalu... Memang Sungguh Dejavu Buat Aku!

Sapa tak tengok drama nie?
Hahaha.. aku takmo tanye sapa yg tengok sbb aku pasti ramai yg menonton love stories yg meruntun jiwa mereka yg menonton!
Seriously aku dah lama tak follow drama kat slot Akasia di TV3!  last aku rasa aku follow slot Akasia waktu drama Tentang Dhia!  antara drama² yg aku follow selain Tentang Dhia adelah Soffiya & Nora Elena!  Hari tu ade teragak cam nak follow Seindah Sakura... tapi dah cuba tengok sedua episod.. tapi cam hampeh jerk aku rasa citer tuh.. tak masukk plak dlm line pale hotak aku drama tuh!

Biasanya aku kalau ade drama² baru kat slot Akasia nie.. aku akan tengok sapa pelakon dia.. if aku minat.. memang aku cuba tengok.. kalau tak best.. sorry ku bolayan walau pun aku minat pada pelakon nya!  but if drama tuh menampilkan org² yg aku tak berapa nak minat.. aku still give the best of the doubt.. aku akan tengok jugak satu episod.. tengok perjalanan cerita dia camne.. kalau tetibaa aku terpakuu.. dan rasa cam nak tengok dan nak tengok lagi tuh maknenye citer tuh sedap coz dah mampu menarik minat aku!

Just like citer Dejavu di Kinabalu nie! frankly speaking... pelakon utama dia aku tak berapa nak minat! Aqasha seriusly not my favorite actor! entah kenapa.. aku rasa dia nie belakon cam biasa² jer.. takde umppphhh and up to my taste!  Tapi disebabkan ade Tiz Zaqyah yg pernah berlakon secara mantop dlm drama Soffiya.. so aku pun meluangkan masa nonton drama Dejavu Di Kinablu nie..

Sekali dah tengok.. cukup dgn satu episode.. seriously ia dah membuatkan aku tak sabar nak tunggu drama nie keudara setiap hari!  kalau aku terlepas tengok kat umah.. aku akan tgk kat TonTon jer!

hasil print screen via iPhong melalui TonTon! :D

Sila lah ketahui yg selepas aku menonton drama Dejavu Di Kinabalu ini aku telah jatoh cinta pada si Aqasha!  seriously aku dah jatoh cinta pada bakat lakonan dia! dulu aku rasa dia cam entahapaapaentah jer bile berlakon!  langsung skit pun tak menarik minat aku!  but dlm Dejavu nie.. serious aku tampak tinggi nya bakat lakonan dia!  Memang watak Ammar yg dilakonkan nya sgttt berkesan dlm hati aku! uhuhu...  Bravo Aqasha and keep it uP yea! :)



Nie lagi sorang! aku tak penah kenal langsung mamat nie!  nama Nazim Othman tak pernah aku tahu! biler tengok Dejavu... OoooOOoo.. baru ku tahu yg nama si macho  & sexy guy nie rupenya dah pun penah berlakon dlm banyak drama before2 this!  aku jer yg tak perasan dia!   Seriously he did very well dlm melakonkan watak Bazli!  muke bengis gilerr.. tapi hati banyak jambuuu! aku suke sgt watak Bazli yg cool.. penyabar.. baik hati.. but at the same time really berkarisma!  Ok.. Nazim Othman.. melalui Dejavu Di Kinabalu jugak saya telah TERjatoh cinta sama kamu! so keep up your good work yea!  Kalau you nak tahu I paling suker tang mata & mulut you tau! sexy betol mata yg kuyu & mulut yg terbukak skit biler bercakap! hew hew hew! dah² .. aku bukan feeling lebeyy.. aku just nak bagi tahu dia yg aku minat cara lakonan dia jerr! Kot laahh mana tahu kott Nazim terbaca blog gonjengan aku nie kan? muahahahaha... :p

Si Sharifah Nadia nie pun aku minat jugak! kepohhh nya bukan main.. melakonkan watak Yuzra... belakon so natural dan penyeri dlm drama nie!  aku tak penah kenal dia nie.. tup ² kat dlm drama nie jugak aku kenal dia nie rupenya seorang yg sgt talented! 

Yg jadik boypren si Yuzra.. si Zahir tu pun not bad! mantop jugak lakonan dia! aku tak tahu sapa nama dia.. but dia pun bestt bile berlakon! eh basically aku rasa pelakon² dlm drama Dejavu Di Kinabalu nie memang terbaekk lah! Pandai Erma Fatimah pilih pelakon... and congrats jugak kat Erma coz berjaya direct drama nie in such a beautiful way!

Cuma satu lah yg aku rasa cam kurang kasik impak sikit.. nie pada aku lah ek... pendapat dan apa yg aku rasa lah.. aku rasa lakonan Tiz Zaqyah kali cam kurenggg bagi impak kat aku skit lah.. maybe sebab dia bawak watak sakit yg cam kurang action movement.. so maybe itu yg membuatkan aku rasa cam dia punyer lakonan cam kureng feel skit.. aku rasa dia berlakon drama Soffiya much more better! drama tuh dia berlakon memang sgt bestt pada aku! but yet takde lah terukkk sgt dia berlakon dlm Dejavu nie.. cuma aku rasa cam ade kurengg ummphhh skit lah!  Then not forgetting, Rebecca NurIslam pun best berlakon sebagai kakak kepada Nadirah!

Overall memang aku kasik full marks lah kat drama nie!  aku rasa cam Dejavu jugak bile tgk drama nie tau! nak tahu nape? sebab terasa Dejavu yg pada dulunya aku tak minat pada Aaron Aziz.. but lepas aku menonton drama Nora Elena... terusss aku terbukak mata dan dpt lihat bakat besar yg ade dlm diri Aaron Aziz!  and now it happens again.. for Aqasha! :D

Eh.. by the way.. about the ending... ade dua version kan?? serious aku tak expect akan ade 2 ending!  So korang pilih ending yg mana satu?  Cam aku pilih ending yg Nadirah berkahwin dgn Bazli!  why??? sebab aku rasa ending dia sgt unik dan lain dari yg lain biler Nadirah kawin ngan Bazli.. pastu dia terjumpa Ammar kat Airport.. and then dia pegang jantung dia.. end up dia merasakan yg dia sebenarnye mencintai Ammar!  Phewwwww!! dari situ lah yg dia dah silap bile mengatakan yg Jantong Innara tuh yg membuatkan dia sukekan pada Ammar.. walhalllllllll.... lepas dah tukar jantong pun dia masih cintakan Ammar kan??? huhuhu..  

Kalau tengok pada ending yg dia kawin ngan Ammar tuh pada aku itu ending yg very cliche which aku dari awal dah jangka yg ending dia Nadirah akan mati lepas kawin ngan Ammar!  so that's why lah aku pilih ending yg dia kawin ngan Bazli.. walaupun hakikatnya cam tak berapa nak best sbb Ammar kecewa buat kali kedua.. tapi aku suke ending yg thrill camgini which aku tak aspect pun ianya akan diadaptasi kan sebegitu!

Hope lepas nie akan ade lagi drama² yg berkualiti camgini.. takmo lah ade drama yg main tangkap muat jer.. pelakon yg selama hari nie kurang tampak hebat nya dilayar perak pun boleh nampak hebat bile pengarah dan keseluruhan produksi tuh bagus kan!

Now.. I'm fall in love with lagu Butterfly by Melly Goeslow ft. Andhika Pratama! (:

13 comments:

Anum said...

best kan sis
anum tgk ceta tue jatuh cinta ngan bazli
hehehe

wAnNy said...

kak,,lagu yg bazli nyanyi pon not bad..langit menangis..x sangka die yg nyanyi.. ;)

shuhadah Zainol said...

dua2 version shu layan jer...hihihi..

SYANI said...

Tak suka Aqasha dalam drama DDK ni tapi lebih suka watak dia dalam Gemersik Kalbu. Noti gitu!!!

Mimy Hamid said...

aku pun team bazli sebab bazli mmg layak ngan nadira ..itu kan tunang dia...amar sibuk aje nak rampas

Ryyn_kiss12 said...

version yg ending ammar dgn nadhira tu, ms bila yek tayang kat tv? ke sy yang tak perasan??

Btw, sy mmg suka lakonan Aqasha...cuma ms citer Gemersik Kalbu tu, jd tak leh nak layan, sbb menyampah dgn Ayu Raudhah...potong betol!

Rosmawani♥ said...

suka sgt bazli :) sibbaik hanya dejavu :P

-anidaothman- said...

suka aMMAR....pakaian dia sume class...cool ja..... mcm nampak dok kat realiti..hehehehe

nida,ari-ari layan tonton kak....

aqasha nyani best,,suara mantOp!!!

yuzra best- SAHABAT KARIB yang setia walau apa jd dengan nadira sekalipun..admireee lakonan dia :)

-anidaothman- said...

AKAK, tgk x drama "7ramadhan" TUH pun power...ELLISURAITI belakon...
sangat double superb....T__T

N.N said...

suke tengok akak explain pasal cerita ni.. heheh memang best pun cerita ni.. akak always lah update blog coz rindu nak baca celoteh akak..heheh ^_^

Siti Fatimah said...

Same Goes to Me :D
So Dejavu gitue hahaha...

Anonymous said...

mmg follow cite ni
tak pernah mis skali last episod ada buke kt luar ngan bos haha
sian seb baik ada tonton
kan?tetiba minat gilak ngan aqasha

Salwati Sapei said...

salam neena..very interesting blogs..i loikee..dejavu, oso my feveret..:);), but the ending nadira wit Bazli make me frust!!..wachaaa!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails