COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, September 12, 2012

Aku Anak Bandar... Tapi Miliki Jiwa Anak Kampung!

Terukk betol momentum aku berblog!  org semua pakat dah abis citer raya sbb Syawal pun dah nak sampai ke penghujung nya.. tapi aku baru nak berkongsi cerita di hari raya ke-3 Syawal!  haha.. just have fun with my momentum guys! :p

Raya ketiga kami semua pegi jalan beraya ke Ipoh!  Umah makcik en.teman yg memang jarangg sgt utk kami missed out berkunjung biler tibanya Syawal!  again.. gambar kat sana takde sebab en.teman punye mood amik gambo ke laut sebab dia buzy sangatttt makan nasik lemak & lauk kari ayam superr sedap hasil dari air tangan akak sepupu dia & jugak makchik dia!  but seriously memang summpahh sedap!  teringat-ingatt aku sampai ke hari nie! uhuhu..

Dalam pada aku ingat nak amik lah gambar ngan iPhone jerr since en.teman dah lupa diri yg dia tuh official photographer tuk binik gonjeng dia nie... tup² aku pun terjebakk sama layann makannn sampai tak hingat dunia.. pastuu tersandarr kat sofa sambil nonton TV! haha.. 

Kesudahannya, takde lah gambar beraya kat umah Wak Yah kat Ipoh... takpe.. kenangan gambar takde.. yg penting kenangan makan super sedap sampai terbongkamm tatapp tersemattt disanubari ini! hihi..  Then, lepas dah beraya umah Wak Yah.. abg ipar aku ajak singgah beraya umah Mak Mertua dia di Gopeng! memang on the way balik dari Ipoh tuh akan melalui Gopeng! so kalau tak singgah memang saja jer lah jawabnya kan! hehehe...

Actually kalau tak singgah ke umah MIL abg ipar aku kat Gopeng nie.. aku ngan en.teman dah plan nak shoot direct balik KL terus... but since dah ade jemputan.. maka kami pun singgah lah sekejap walaupun sekadar basahkan tekak ngan air dan makan kuih muih raya yg gorjesss!  Memang pakat perot dah super full tank kekdahnya! memang kiteorg dah tak leh nak masuk makanan yg heavy duty lagi dah!  so bile akak ipar en.teman serve air & kuih jer... sumpahh terasa nikmat makan kuih raya ok! hehe..

Aku memang dah kenal dah ngan parents akak ipar aku nie.. dah a few times jugak kiteorg singgah ke rumah dia before² this.. but tiap kali singgah tak pernah amik gambar di sekitar kawasan umah dia yg pada aku sangat cantik coz ianya masih mengekalkan tradisi rumah kampung sejati!  serious nowadays agak susah nak jumpa umah kampung yg ala ² traditional gitu... kali nie aku tak feduliksss en.teman malas ker.. kenyang kerr.. ngantok kerrr... aku harukkkk jugak dia utk amik gambar aku kat kawasan umah kampung nie sebab aku sukekan suasana rumah kampung yg diperbuat daripada kayu! 

DSC_9672 copy
Ni lah umah parents akak ipar en.teman... bahagian atas tuh rumah original yg masih dimaintain cuma tak diguna pakai sangat coz diaorg semua lebih selesa duduk dibahagian bawah rumah yg dibina berasakan batu!  ye lah umah kayu nie kalau malam hari memang lah bestt sebab sejukk kan.. cuba kalau siang.. pergghh.. terbakorrr kekdahnya!

DSC_9622 copy
tangga di dalam rumah yg menghubungkan rumah batu di bahagian bawah dan rumah kayu di bahagian atas!

DSC_9623 copy
Jom kite terjah rumah kayu nie! btw, nampak tak ade brg² antik kat atas nun.. ade meja solek & almari TV antik di situ! Oh I loikke!!

DSC_9638 copy
Suke pada jendela ini!

Suke jugak pada ruangan jendela ini!

DSC_9631 copy
aku terjumpa beg antik nie di bahagian rumah kayu nie! apa lagi.. terus jadik propsss lahh! haha!

DSC_9625 copy
senggeh bukan main.. tapi ketahui lah yg beg itu beratt giler vaviess ok!  memang serious compact beg zaman dolu²... ibarat kalau bubuh barang fragile dlm nie tak yah nak risau sangat lahh!

DSC_9677 copy
Aku suker tangga rumah kampung camgini!

DSC_9673 copy
kasi chan anak bandar nie feeling anak kampung lelebey skit! T___T

DSC_9643 copy
tetiba abg hang tuah nak join sekaki!

DSC_9653 copy
sib baik ade abg ipar boleh jadi photographer!

DSC_9655 copy
Jemput masukK! ceaaa.. wat cam umah sendiri kunun! :p

DSC_9658 copy
Kan best kalau kite ade umah kampung sebijik camgini.. esok dah tua leh lepak² santai camgini!

DSC_9662 copy
kebetulan matching pulak langsir tuh ngan kami!

DSC_9640 copy
Akak & Abg Ipar pun nak enterprem sama! :D 

DSC_9664 copy
Thank You my brother & sister in law sbb melayan kerenah adik ipar kamu yg super sengal nie! :p

DSC_9624 copy
With anak tuan rumah... my beras.. eh silap.. biras! :p

DSC_9691 copy
tuh umah sapa plak tuh?

DSC_9690 copy
macam umah tinggal jer!

DSC_9680 copy
aku ingatkan umah nie umah org.. tapi kalau umah org takkan ler kecik bebenor.. rupenya akak ipar aku kata ini rumah yg dibina utk orang tunggu buah durian gugur! ohh patot lah kecikk jer! hihi.. kat umah akak ipar aku nie ade dusun tau! sib baik time nie takde musim buah dorian... kalau ade.. dah kenduri raya versi cap durian dah kiteorg semua kekdahnya! :p

DSC_9700 copy
Rupe Anak jati kota metropolitan takmo balik KL! 

9 comments:

Anum said...

so sweet
suka tgk gambar2 sis

Nor Suhada said...

suka jugak rumah kampung macam tu,,
teringat rumah felda zaman su su kecik2 dulu.....

Anonymous said...

rindu pulak kat kampung...:D


mrs.ecam said...

best kn klu ade umh kg camgini....mmg rs xmo nlk kay ell...heee...gojes tol gambo2 ni sme cam tuan blog...hikss nk wit rayeeeeeeeee

Anonymous said...

sabar jela. satu rumah dia posing. hehe. tapi memang cantik rumah camni. dah jarang sgt nak jumpa :)

Rosmawani♥ said...

Nyaman jer... Best suasana kampung :)

Unknown said...

besh oooooooooooooooo

Mimy Hamid said...

Baju belang ko lawaaaaaa

MrS KeNey said...

Pn neena, santek baju...Mane beli...??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails