COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, January 8, 2013

Anugerah Juara Lagu 27 ~ Disebalik Kisah Aku & Gitar Aizat Amdan!

Ade sesapa yg tak puas hati bile lagu Terukir di Bintang ciptaan Yuna yg dinyayikan semula oleh Aizat memang pada AJL kali nie? hehe..

As for me.. nowadays punyer anugerah juara lagu.. aku tak kisah sgt lah siapa pun yg menang.. sbb on my personal opinion and feelings.. zaman skg punyer laguu memang tak dinafikan banyak yg sedap² tapi ia nya belum tentu dpt memberi kesan dlm jangka masa panjang!  Ia nya lebih kepada sifat bermusim.. kalau dengar skg memang sedap.. tapi utk kekal evergreen everlasting mungkin agak susah!  nie pada citarasa aku lah ye.. coz macam aku yg dibesarkan dgn zaman rock kapak 80an & lagu balada 90an, memang kalau dengar balik lagu² dari era nie.. memang ianya masih terkesan dihati!  

So, sudah pasti segment penutup AJL27 "Rock Never Dies" yg dipersembahkan oleh Joey (Bumiputera Rockers), Ramli Sarip (Sweet Charity), Rahmat (Mega) & Aris Ariwatan adelah segment yg menjadi juara dihati aku malam tu! hahaha...  Serious memang terbaekk lah segment nie... sgt nostalgia okkk..! Ini lah yg dikatakan lagu evergreen & sepanjang zaman.. walaupun lagu tu dah berusia hampir 20 tahun, tapi ianya masih diminati dan digemari!

Well.. zaman berubah.. so dunia muzik pun berubah.. siapa sangka lagu yg sangat sempoi dan santai seperti Terukir Di Bintang boleh bergelar juara kan? ramai yg ramal lagu Andai ku Bercinta Lagi nyanyian Mojo akan menang.. or lagu Teman Pengganti nyanyian Black & RJ yg akan memang!  lagu² macam nii berat, so kite rasa ia ade potential utk menang!  see.. as I said.. zaman dah berubah.. so susah utk kite judge siapa memang satu² pertandingan lagu sbb tak bererti lagu yg santai macam lagu Terukir DiBintang tak boleh memang!

Frankly speaking, all this while aku takde lah minat sgt ngan lagu² nyanyian Yuna nie.. aku rasa like biasa² aje.. tapi since ever lagu Terukir DiBintang nie pernah menjadi lagu tema utk wedding Yusry KRU & Lisa Surihani dulu.. terus aku cam terminat gak lah ngan lagu nie!  aku rasa lagu nie very relaxx, sempoi dan sungguh santai melody nya.. tak rasa kusutt bile mendengar nya!

Ade jugak katanya yg tak puas hati bile lagu Yuna nie memang!  ade yg kata pasal Aizat nyanyi lah lagu tu boleh memang!  well.. pada aku kite kene paham konsep juara lagu nie.. juara lagu dinilai melalui lagu.. bukan pada artist yg menyanyikan lagu tersebut!  ko boleh bubuh aku pun sebagai penyanyi lagu terukir dibintang nie.. confirm akan memang jugak lagu nie di AJL tu! hahaha....

So, aku rasa ramai org patot paham konsep AJL yg mana ianya menilai lagu secara 100% bukan menilai artis yg bertanding! kalau nak nilai artis yg bertanding.. kategeri persembahan & vokal terbaik adelah kategori yg sebenarnya!

aizat 2
Apa pun congrats lah pada Aizat yg berjaya menyanyikan lagu Terukir DiBintang tu ngan sebaik mungkin!

aizat
  memang satu persembahan yg cukup bersahaja dan santai just with a cup of coffee! and nie lah first time nak ckp yg Aizat nampak very macho & charming gituu.. hehe.. dgn misai kumis nya ala-ala P.Ramlee dan jugak fesyen rambut yg very smart!

Actually kan.. aku & en.teman terlepas peluang gie tengok AJL nie secara live di stadium bukit jalil hari tu!  our BFF Za & Lee ade ajak kiteorg gie tengok sbb Lee ade buat shoot Project2pi.. takat terlepas tengok tu takpe lagi.. tapi bile en.teman terlepas peluang utk buat photoshoot bersama-sama project2pi.. itu cam sedih gak lah coz it is such a good opportunity for him actually!  takpe lah.. nak wat camne.. memang kami ade hal yg tak dpt nak dielakkan pada hari tu.. so takde rezeki kali nie, hope ade rezeki in the future! :)

Amacam ade gaya nak jadi pencabar Yuna tak? muahahaa.. :p


IMG_7843 copy
Gitar bukan sebarang gitar ok.. gitar tu gitar Aizat Amdan yg punya tau!

IMG_7845 copy
giler serious muke dok cari idea nak cipta lagu! muahaha...
Actually a few days before AJL aku ngan en.teman singgah office Lee, kebetulan ade gitar.. aku belasahh lah trangggg tranggg trannggggggggggg!  ku ingatkan gitar kapok.. sekali gitar mahal daaaaa.. patot lah sedapp je dok strumming & plucking guitar nie! hehe.. tengah sedap aku strumming.. tetiba si Lee bagi tahu gitar yg aku pegang tu adelah gitar si Aizat... wahhh.. terusss terujaa nak tranggggggg tranggggggg tranggggggg trangggggg lagi! hahahaha.. well.. Aizat & CST kan dah berfamily... sib baik lah si Aizat.. kalau buatnya Anuar Zain yg berfamily ngan CST.. confirm aku mintak keje part time kat CST! muahahaha... 

Ohh.. serious lama giler tak pegang gitar.!  bile dpt pegang gitar nie teringat zaman remaja dulu.. aku pernah belajar main guitar.. lagu Pergilah Sayang nyanyian Ella & Korie adelah lagu pertama yg aku belajar dlm main gitar!  kire satu lagu tu penuh aku tahu kesemua kod² nya!  but now lepas dah berpuluh tahun meninggalkan gitar.. abis dah semua kod dah kelautt!  

But serious rindu giler nak main gitar.. aku minat gak main gitar.. seronokk woo kalau dah pandai main gitar nie.. layann jer sambil petik gitar.. sambil nyanyi sendiri².. hehe.. ingat lagi dulu waktu mula² dah pandai main guitar... serious naik giann okk!  tiap² hari keje nya nak petik gitar... at least jari jemari semua naik kematu akibat jari yg dok menekan kat tali guitar!  sakit pun boleh tahan jugak.. tapi org kata kalu dah minat.. sakit ke.. kematu ke apa ke.. bile dpt layan main gitar ianya satu kepuasan!  ohh.. rinduu nyaa nak main gitar semula! 

Tetiba terasa seperti aura aku pegang gitar Aizat tu sampai ke Aizat pada malam AJL tu.. muahahaha.. :p




6 comments:

Anum said...

macam2 kan sis

A D I A said...

gimme 5 skit part dibesarkan dgn lagu rock 80s dan 90s tu! yeah segmen penutup AJL tu the best kot, legend2 belaka. Eh haah la u gaya Yuna gitu, tapi Yuna skrg kai turban. So u lebih pada gaya Najwa Latif

cha said...

Im Yuna's biggest fan and walaupun org ckp Yuna tak layak but lagu tu sangat deep. Tak faham kenapa orang kata lagu tu ntah pape haha. Tak kisahla yang penting Yuna dah menang :p. My husband pun in a band jugak and playing guitar. Sekarang kitorg dah ada studio sendiri tapi wife dia ni takde rasa nak belajar main gitar pun sebab rasa takde bakat huhu :p

suwara entertainment said...

wahhh..bestnya pandai main gitar!
saya ni nama je husb musician, tapi gitar pun x pandai main.
mcm2 instrument kat rumah tu, tapi x terlayan sbb bz layan anak2. huhuhu

Unknown said...

hehe...aura ek..aizat pegang mug je malam tu...tapi apapun...Neena pandai main gitar ek....ce vlog satu...

Pinkjambu said...

zaman rock kapak gak!! curlast lah papa rock haritu, meremang bulu tengkuk! nak2 collaborate dgn ramli ms, perghhh!!!

owwhh aizat sgt ensem.. hihihi
teringat pulak masa sekolah ada juga belajar2 main gitar, tapi tak nak kalah, teros nak lagu 'nothing else matters metalicca' hahaha.. tapi xpandai pon satu lagu mcm neena.. hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails