COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, November 19, 2014

Aku Suruh Dia Yang Bagi Idea!


Sejak akhir2 nie en.teman kerap tanyer aku bile nak sambung citer New Zealand… inspite of dia tahu yg aku busy tahap babun… yet dia tanyer soalan babun kat aku! Aku ckp rasa macam dah malas nak update blog dah.. tapi en.teman kata.. Jangan lah camgitu.. penat dah dia dok amik gambar cam nak rakk waktu kat New Zealand.. so aku tak kesian ke kat dia? Pastu dia inject aku lagi.. dia ckp tak kesian ke kat readers2 kesayangan aku yg cukup setia nih! OK, bile dia ckp camgitu sumpah aku dari rasa tak berapa nak kesian.. aku dah jatoh kesian sgt dah! Ahahaha… Tapi walaupun aku kesian.. yet till today aku still tak dpt nak up entry baru about New Zealand.. huhu…


Hari nie 19 November 2014… genap dah 9 tahun usia perkahwinan kami lakik binik! So malam tadi En.teman tanyer.. aku takde nak buat special entry ke hari nie? Aku ckp.. otak aku memang tepu giler dek kerana ke-busy-an di kantor lately! So rasa2 macam tak tahu nak update apa… tiap2 tahun aku update... so tahun nie rasa cam tak yah update lah sbb aku penat dan malas! But at the same time aku adelah ckp kat dia… kalau dia nak aku update jugak.. dia kene bagi aku idea… jgn ingat update blog nie kerja membuta tuli yer… tulis blog pun perlukan idea tau! Walaupun ko ade idea.. tapi cara ko nak lontarkan idea ko tu yg berat jugak kerjanya yer... bukan boleh main taburrrrrrrrrrr kebabom aje!


Well.. lakik aku kan supporter ranking tertinggi I’m Yourss.. so dia nakkkk jugekkk aku update blog.. waimaa malam tadi dia yg pilih gambar nie and suruh aku tepek kan kat dlm entry hari nie!


SHJT409131339587 copy


So aku pun ckp lah kat dia.. takkan nak tepek jer gambar nie.. mesti nak kene ade cerita di sebalik gambar nie! So aku paksa dia utk bagi idea.. aku ckp kalau you boleh bagi idea.. I akan update.. kalau you tak bagi apa2 idea.. I takkan update! Ahahaa.. kijamm tak?


Sib baik dia bagi jugak idea.. so itu yg terpacul nya entry nie hari nie… so ini adelah CAPTION en.teman buat gambar kami di atas tadi… dia ckp verbally so aku tolong taip kan apa yg dia cakap malam tadi…


“Gambar kite berdua nie menggambarkan sepanjang 9 tahun usia perkahwinan kite… kite berjaya mengharungi segala cabaran dan dugaan yg mengalir dalam kehidupan kite berdua selama hari ini.. dugaan dan cabaran yg mengalir itu bak air sungai yg mengalir deras yg ternyata begitu banyak ombak badai nya… tetapi kite berdua tetap teguh bersatu dan setia mengharunginya bersama-sama! Perjalanan hidup kite selama hari ini umpama ade life jaket.. kite tak tenggelam dlm mengharungi derusan ombak badai tetapi kite tetap terus terapung bersama dan menikmati kebahagiaan hidup bersama-sama!”


Wahhhhhhhhh gituuuuuuuuuuuuuu!!! Siap relate ngan life jaket yg aku paling tak menahan tu! ikutkan aku nak gelakk.. tapi aku cover sbb aku takot nanti dia kecik ati… kang dia tak nak pulak bagi idea lagi lepas2 nie bila aku malas nak update blog! Hahahaha… eh sorry.. tergelak jugak akhirnya! Hahaha.. ampun bee!


Tapi serious sweet giler caption dia kan? kalau korang rasa tak sweet takpe.. yg penting binik dia terasa kemanisan nya itu! Hehehe..


Ok… aku agreed dgn apa yg en.teman katakan itu! As for me.. tiap2 tahun dah bagi sweet notes during our anniversary.. so bile dah masuk tahun ke-9 nie aku dah naik tak tahu nak ckp apa dah sbb rasa cam semuanyaa aku dah ckp sebelum2 nie… korang kalau rajin boleh godek2 enty anniversary aku yg lepas2 utk baca sweet notes aku! Ahaha..


Anyway.. just wanna say Syukur alhamdulillahhhh… tak sangka sgt 9 tahun aku dah bergelar seorang isteri kepada seorang lelaki yg sgt penyabar dan penyayang… sepanjang 9 tahun bersama.. pernah bergelar ibu kepada Mawaddah Cinta kami selama hampir 3 bulan lamanya… terima kasih Allah diatas jodoh dan pertemuan ini… tidak dinafikan zuriat itu adelah lambang dan penyambung kasih sayang.. tetapi aku perlu lebih menghargai dan bersyukur atas nikmat 9 tahun hidup berkasih sayang dan masih mampu kekal berbahagia sehingga ke hari ini walaupun belum dikurniakan cahayamata… semoga kasih sayang ini akan terus dirahmati olehNYA!


And to you my Bay Bee.. I Love You to the Moon and Back! Rindu Awak 200% selama-lamanya! ;)

11 comments:

Chekgu Azrine said...

Alhamdulillah..congrats neena..
9 tahub bkn sekejap kan....
Tahniah oncr again

mrspuex said...

happy anniversary to the sweetest couple in the world..

adore u as always..


may Allah bless u always..aminn..


xoxo,

-mrspuexdotblogspotdotcom-

FarahFerraDotCom said...

Happy anniversary buat akak & husband.. moGA bahagia selalu.. bulan anniversary kita sama la akak..=D

suezen said...

9 years....lama tu....well...happy anniversary neena!.....

Anonymous said...

happy anniversary neena...

Mimy Hamid said...

happy annivesaray darling neena anuar..May Allah bless u...and ku doakan ada rezeki anak kembar //.yeayyy amin

MOMMYLIN said...

happy anniversary sis... 9tahun dah... serius nampak lagik bunga2 cinta tu mekar.. alhamdulillah.... semoga terus bahagia.

tallgirl said...

Alhamdulillah. 9 beautiful years kan kak. InsyaAllah, rezeki baby tu akan dtg nanti.

Farra Da Smiley said...

Happy anniversary..sweet 9! Hiks
moga murah rezeki insyallah..teruskan berdoa & ikhtiar
my daugther namanya mawaddah :)

mona said...

alhamdulillah n happy anniversary utk neena..heii kite kongsi anniversary laa..tpi saya yg ke 8 tahun hehe...

Alynn Azmi said...

Congrats kak Neena!

Both of you are so cute! Semoga berbahagia bersama till the end. Insyaallah!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails